به گزارش فارس، حسین مقصودی عصر امروز در همایش اقتصاد مقاومتی که با حضور مدیران شهرستان سبزوار برگزار شد با گرامیداشت یاد شهیدان دولت، اظهار کرد: از ابتدای تشکیل مجلس شهرستان سبزوار دارای دو نماینده بوده و چندی قبل بحثی در مجلس مطرح‌ شده بود که خوشبختانه روز گذشته در جمع‌بندی کمیسیون بالغ‌بر ۱۰ نماینده در دوره آینده مجلس شورای اسلامی افزوده می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد برای افزایش ۱۰ نماینده به مجلس، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته از این میزان نماینده جدید یک سهمیه نیز به شهرستان سبزوار داده‌ شده است بنابراین این موضوع اقدامی مهم در راستای توسعه شهرستان سبزوار محسوب می‌شود.

سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس ادامه داد: در جلسه اخیر کمیسیون نیز شهرستان کلات نادر از حوزه مشهد خارج‌شده و به شهرستان سرخس اضافه‌شده و شهرستان احمدآباد هم به سمت مشهد افزوده شد.

مقصودی با اشاره به اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: اجرای اقتصاد مقاومتی نیازمند همکاری دولت و مجلس است و دستگاه‌های اجرایی هم باید برای اجرای شعار امسال به منابع داخلی و نیروی انسانی توجه کنند.

وی بابیان اینکه ارتباط دانشگاه با صنعت آن‌گونه نیست که در صحبت‌های مسؤولان گفته می‌شود، عنوان کرد: به دلیل اینکه در بسیاری از کشورها نخبگان فکری و ابزاری عامل توسعه کشور شده‌اند ولی متأسفانه در کشور ما از این نخبگان به‌خوبی استفاده نمی‌شود و فقط رقابت‌های سیاسی و باندبازی‌ها سرلوحه نخبگان قرارگرفته است.

سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس اضافه کرد: زمانی که نخبگان فکری و اخلاقی دست‌به‌دست هم می‌دهند می‌توانیم در مسیر توسعه‌یافتگی قرار بگیریم و باید بخش خصوصی هم در این زمینه فعال شود تا بتوانیم در مسیر پیشرفت و توسعه کشور حرکت کنیم.

مقصودی با اشاره به برخی از مفاسد اقتصادی رایج در کشور، یادآور شد: تاکنون بالغ‌بر یک هزار و ۵۰۰ میلیون تومان به خزانه دولت بازگشته است و در صندوق ذخیره فرهنگیان هم بر اساس مدارک مستند بیش از ۸ هزار میلیارد تومان فساد مالی صورت گرفته است.

وی بابیان اینکه همسر و فرزند مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان بازداشت‌شده‌اند، گفت: شخص مدیرعامل در مصاحبه‌ای فقط فساد ۳ هزار و ۸۰۰ میلیون تومانی را قبول کرده لذا نمایندگان مجلس شورای اسلامی وکیل مردم هستند تا بتوانند از حقوق اقشار مختلف مردم دفاع کنند.

سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس با اشاره به استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش نیز افزود: اگر مباحثی مرتبط با استیضاح فانی را مطرح کردیم فقط به دنبال خدمت‌رسانی به مردم‌به‌دور از سیاسی بازی‌ها هستیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.