به گزارش تسنیم، احمد مراد‌علیزاده امشب در جلسه اقتصاد مقاومتی منطقه ۶ استان کرمان در سالن پیامبر‌ اعظم (ص) استانداری کرمان اظهار داشت: شرکت مس در راستای تصمیم اقتصاد مقاومتی استان کرمان حرکت می‌کند و وضعیت مس بعد از دوران سخت و بحرانی کشور در بحث تحریم‌ها بهبود یافته است.

وی با اشاره به اینکه بازار از دست رفته مس در دنیا در حال احیاست گفت: در حال حاضر تولید مس از حدود ۱۹۰ تا ۲۰۰‌ هزار تن در سال به ۲۸۰‌ هزار تن مس رسیده‌ و این ظرفیت تا سال ۹۸ به ۴۰۰ هزار تن در سال می‌رسد.

مدیر‌عامل شرکت ملی مس ایران با بیان اینکه شرکت مسیری را طی کرده که در جهت منافع ملی و سهامداران باشد افزود: پروژه‌های ذوب سرچشمه ظرف دو ماه آینده آماده افتتاح است و همچنین پالایشگاه کارخانه مس خاتون‌آباد نیز آماده افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه مهمترین گلوگاه شرکت مس، صادرات بود که در پسا‌تحریم این مشکل حل شد خاطر‌نشان کرد: تحریم همه امکانات صادراتی را از ما گرفته‌بود که خوشبختانه در حال حاضر مشکل برطرف شده و صنعت مس از لیست تحریم‌ها برداشته شده است.

مراد‌علیزاده اظهار داشت: با بهترین قیمت‌های روز صادرات خود را انجام می‌دهیم و از حدود یک‌هزار و ۷۰۰‌میلیارد تومان بدهکاری به بانک‌ها با فروش مس توانستیم حدود یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بدهی خود را پرداخت کنیم.

وی با بیان اینکه به مسئولیت اجتماعی شرکت در مناطق پایبندیم گفت: حدود ۶ هزار و ۵۰۰‌ نفر از کارکنان ما بومی هستند و حدود ۳۰‌ درصد از مردم شهر بابک مستقیم در مس کار می‌کنند.

مدیر‌عامل شرکت ملی مس ایران با اشاره به اینکه با مشکل آب در پروژه‌های مس در شهر بابک مواجه هستیم افزود: به انتقال آب از خلیج فارس فکر می‌کنیم که باید عملیاتی شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.