به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز چهارشنبه در گفتگو با مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه درباره درگیری ها در سوریه رایزنی و گفتگو کردند.

لاوروف در این گفتگوی تلفنی نگرانی خود را نسبت به اقدامات ارتش ترکیه در شمال سوریه اعلام کرده است. این گفتگو به درخواست طرف ترکیه ای انجام شده است.

ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز از ترکیه خواسته است تا از حمله به گروه های قومی و مخالف در سوریه از جمله کردها خودداری کند.

سخنگوی رئیس جمهور ترکیه: اگر کردهای سوری در غرب فرات بمانند، هدف حمله قرار می گیرند
ابراهیم کالین سخنگوی رئیس جمهور ترکیه در سخنانی تاکید کرد: شبه نظامیان کرد سوری همچنان هدف حملات ارتش ترکیه قرار خواهند داشت، اگر غرب رودخانه فرات را ترک نکنند و به سوی مناطق شرقی فرات تغییر موضع ندهند.

وی در ادامه تصریح کرد: ترکیه هیچ گونه توافق آتش بس با کردهای سوریه را قبول نکرده است.

کالین گفت: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نگران افزایش حملات در نزدیکی شهر حلب است و از تلاش های دیپلماتیک برای دستیابی به آتش بس در این منطقه حمایت می کند.

ترکیه هفته گذشته عملیات نظامی را علیه تروریست های داعش و کردهای سوری در شمال سوریه آغاز کرده است.

عملیات ارتش ترکیه علیه کردهای سوریه از آن جهت حساسیت زیادی دارد که کردهای سوریه متحد اصلی و مهم آمریکا برای مقابله با داعش در سوریه به شمار می روند.

ترکیه به شدت مخالف ایجاد یک منطقه تحت تسلط کردها در شمال سوریه است. عملیات نظامی ترکیه در جرابلس در حالی ادامه دارد که وزارت خارجه سوریه این اقدام را نقض حاکمیت خود دانسته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.