به گزارش مهر، حجت الاسلام سید ابراهیمی رئیسی در هفدهمین اجلاس سالانه سازمان بسیج اساتید که ظهر چهارشنبه برگزار شد، با اشاره به سه پایه موفقیت در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: بدون تردید با جزم علمی، عزم عملی و هضم و دور اندیشی می‌توان به تمام امور، جامه عمل پوشاند.

وی افزود: در نگاه و فرهنگ قرآنی بر توحیدی اندیشیدن، توحیدی عمل کردن و توحیدی آینده نگری کردن انسان تاکید شده است تا راه نجاتی برای نحوه زیستن و سیره عملی‌اش باشد.

تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد: در بیان و نگارش نباید محافظه‌کاری کرد و آنانی که از جایگاه رسالتمند در مسیر خدا سخن می‌گویند از هیچ کس خشیت ندارند زیرا معتقدند هیچ قدرتی جز ذات حق بر امور تاثیر گذار نیست.

وی در ادامه گفت: فرهیخته، عالم و دانشمندی که در جهت اصلاح امور اجتماعی قلم بزند و موجب رشد و تعالی شود در جایگاه والایی قرار دارد.

رئیسی یادآور شد: در این راستا به استقلال علمی در پرتو انوار قرآن کریم و عترت پاک نیازمند هستیم، استقلال علمی به این معنای عدم دعوت از اساتید خارجی و عدم استفاده از ترجمه مقالات علمی روز دنیا در محافل علمی نیست، بلکه بدین معناست که از مبانی محکم، اجتهاد تمدن ساز که منتج به ثمر نشستن انقلاب اسلامی و بیدار اسلامی شده است، بهره گیریم.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: فرهیختگان نشان دادند آنچه خودمان با استعلای علمی، اتکا به فرهنگی غنی و داشته های خودمان ارائه می‌کنیم نسبت به آنچه دیگران برای ما نسخه می پیچند برتری دارد.

وی ادامه داد: فرهیختگان کشور در هر حوزه ای که وارد شدند موفقیت کسب کردند که در نتیجه ایمان و باور به داشته های خودمان بوده است.

رئیسی اظهار کرد: برخی افراد چشم به دستان دیگران دارند و گره گشایی امور را در دست دیگران می بینند در حالی‌که امروز نگاه مقتدای ما و مقام معظم رهبری به دستان توانمند جوانان و فرهیختگان داخل کشور ایمان دارد.

وی در ادامه افزود: امروز فرهنگ یاس و ناامیدی و ظلم پذیری توسط سینمای هالیوود و شبکه های بیگانه القا می شود و تلاش می کنند فرهنگ انتظار، ما می‌توانیم، امید، ایستادگی و مقاومت را از ما بگیرند.

تولیت آستان قدس رضوی عنوان گفت: در هر جایی از دنیا که فرهنگ و پیام ایران اسلامی نفوذ پیدا کرده منجر به استقلال و استعلای آن مرز و بوم شده است.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اشاره کرد و افزود: دانشگاه‌ها و فرهیختگان در هر حوزه‌ای توانایی اداره کشور را با استقلال و استعلای علمی، استقلال اقتصادی و اقتصاد مقاومتی دارند.

رئیسی با اشاره به نتایج برجام گفت: متاسفانه با گذشت مدت زمانی از برجام، مشخص شد که طرف غربی عهد شکن هستند و نمی‌توان به حرف و قولشان اعتماد کرد به گونه‌ای که همه چیز بر همه اثبات شده است و کسانیکه علیرغم هشدارهای مقام معظم رهبری به گره گشایی امور توسط بیگانگان امید داشتند متوجه این عهد شکنی شده‌اند.

وی عنوان کرد: تمام موفقیت‌ها در تمام حوزه‌ها در پرتو نگاه و دیدگاه‌های انقلابی یک نیروی بسیجی در حوزه مدیریت و عرصه های مدیریت اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است و مشکلات موجود در مدیریت به نگاهی غیر انقلابی برمی‌گردد.

تولیت آستان قدس رضوی یادآور شد: این نشست باید به اقدام منتج شود و فرهیختگان باید در حوزه مسائل اقتصادی و پیوست‌های فرهنگی آن اقدام کنند و فرهنگ قناعت، مصرف کالای داخلی را ترویج دهند و کمیسیون‌هایی در حوزه مسائل پولی و بانکی، صادرات، نظام مالیاتی، کسب و کار مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان و مدیریت که بالاترین نقش را در شکل گیری اقتصاد مقاومتی دارد، راه اندازی کنند و سرآغاز بحث اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی در کشور باید از این اجلاس باشد تا بتوانند به دستگاههای اجرایی کمک فکری کنند.

وی گفت: اقتصاد آستان قدس باید بر پایه نذر و وقف باشد به همین منظور کار اقتصادی زیادی در آستان قدس انجام نمی‌شود اما برای کسب عواید بیشتر کار اقتصادی در شان آستان قدس انجام می‌دهیم.

رئیسی با اشاره به برخی از مشارکت‌های اقتصادی مانند «مشهد مال» و «جهان مال» افزود: راه اندازی چند باب مغازه تجاری با برند خارجی با روح آستان قدس رضوی و اقتصاد مقاومتی تناسب ندارد و باید در اموری مشارکت کرد تا گره از مشکل مردم باز شود.

وی تصریح کرد: در شهری که بنا به گفته وزیر بهداشت هزار تخت بیمارستانی نیاز دارد، آستان قدس باید در اموری اینچنینی مشارکت کند تا زائر و مجاور از آن بهره مند شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.