به گزارش خبرآنلاین؛ جریان از این قرار بود که مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم، به عنوان یکی از امضاء کنندگان طرح اساسنامه کمیته ملی پارالمپیک، وقتی که نوبت به بیان نظرات موافقان و مخالفان در مورد این طرح رسید در کمال تعجب در قامت مخالف پشت تریبون مجلس قرار گرفت.

این نکته موجب واکنش علی لاریجانی رئیس مجلس و جعفرزاده نماینده مردم رشت شد. رئیس مجلس خطاب به لاهوتی گفت:شما که طرح را امضا کردید.

لاهوتی نیز در پاسخ به لاریجانی تغییر طرح را دلیل تغییر نظرش دانست و گفت: طرح به کمیسیون رفت،عوض شد.

پس از موضع گیری لاهوتی، زمانیکه غلامعلی جعفرزاده به عنوان موافق لب به سخن گشود، ابتدای گریزی به تغییر جبهه لاهوتی داشت و گفت: من متاسفم برای برادر لاهوتی که این طرح را نمی خواند، هم امضا می کند، هم مخالف صحبت می کند. بالاخره ما متوجه نشدیم اقای لاهوتی موافق است یا مخالف.

وی در ادامه افزود: ما یک کمیته پاراالمپیک داریم که زیرمجموعه کمیته المپیک است. این مملکت هرچه تا امروز افتخار کسب کرده از سربلندی این جانبازان و معلولان ما بوده است. بسیاری از این جانبازان پرچم ایران را بالا بردند. هرچه افتخار کسب شده این بچه‌های قهرمان جانباز بودند. باید تلاش کنیم این کمیته از زیر یوق کمیته المپیک خارج شود.

او در ادامه به مزاح خطاب به لاریجانی گفت: اقای لاهوتی کتابش را بالا آورده که به من تذکر بدهد ولی شما توجه نکنید.

لاریجانی نیز در پاسخ به این گفته جعفرزاده، اظهار داشت: از اوامر شما تشکر می کنم.

انتقادات جعفرزاده سبب شد که لاهوتی با تکیه بر اصل ۷۹ دوباره پشت تریبون قرار بگیرد تا از خود دفاع کند. او در قالب تذکری گفت: آقای افراشته-معاون اجرایی مجلس- صبح ‌ها یکسری کلاس‌هایی گذاشته است و آقای جعفرزاده اگر در این کلاس‌ها شرکت کنند، برایشان خوب است تا بدانند چطور صحبت کنند.

در این هنگام لاریجانی تلاش کرد تا با پادرمیانی این بحث‌ها را ختم به خیر کند. وی خطاب به این دو نماینده گفت:شما هر دو از استان گیلان هستید و با هم رفیق باشید.

سپس نوبت به کاظم دلخوش دیگر نماینده استان گیلان رسید. وی خطاب به لاریجانی گفت: آقای دکتر شما نگران دوستان گیلانی نباشید، من بین شان هستم و انشاءاله اتفاقی نمی افتد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.