به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدحسین مقیمی عصر سه شنبه در حاشیه نشست شورای اداری مازندران در ساری در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این لایحه پس از تائید درهیات دولت، به مجلس شورای اسلامی برای تصویب ارسال می شود.
وی ادامه داد: این لایحه بر اساس سیاست های انتخاباتی مصوب مجمع تشخیص مصحلت نظام تدوین و چند روز پیش برای هیات دولت فرستاده شده است.
قائم مقام وزیر کشور در امور سیاسی گفت: درانتخابات سال گذشته اشکالاتی وجود داشت که پس از انتخابات وزیر کشور به ستاد دستور داد تا لایحه جامع اتنخاباتی را در دستور کار قرار دهند و هدف این است که با تصویب این لایحه در مجلس شورای اسلامی، کار انتخابات را بهتر و شفاف تر انجام دهیم.
مقیمی مهمترین مشکل قانون انتخابات کنونی را مشخص نبودن چگونگی تبلیغات، هزینه کردهای انتخاباتی، تخلفات و جرائم انتخاباتی برشمرد و ابراز امیداری کرد تا با تصویب لایحه جامع انتخاباتی، قوانین شفاف انتخاباتی در دستور کار قرار گیرد.
** تشکل خانه احزاب
معاون سیاسی وزیر کشور همچنین به تشکیل نخستین خانه احزاب استان های کشور در خراسان رضوی اشاره کرد و تشکیل خانه احزاب را کمک به تقویت احزاب و تشکل های سیاسی برای انجام وظیفه بهتر دانست.
مقیمی گفت: البته دولت قصد دخالت در کار احزاب و گروه های سیاسی را ندارد وشکل گیری این گروهها نیز برای واگذاری امور مردم به مردم است و باید خودشان کارها را پیش ببرند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.