به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، یک دانش‌آموز سریلانکایی که با هک کردن وبسایت ریاست‌جمهوری این کشور خواستار به تعویق افتادن امتحانات پایان ترم شده بود، بازداشت شد.


این دانش‌آموز 17 ساله پنجشنبۀ هفتۀ گذشته پس از هک کردن این وبسایت روی صفحۀ اول آن پیغامی نوشت و خواستار به تعویق انداختن امتحانات پایان ترم مدارس و دانشگاه‌ها شد. وی دوشنبه شب بازداشت شد و احتمالاً به پرداخت جریمۀ نقدی 300 هزار روپیه (2 هزار دلار) و دست‌کم تا 3 سال حبس محکوم خواهد شد.

دفتر مایتریپالا سیریسنا، رئیس‌جمهور سریلانکا، جمعۀ گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد وبسایت این نهاد به دست گروهی از هکرهای اینترنتی که خود را «جوانان سریلانکایی» نامیده‌اند، هک شده است. این گروه علاوه بر اینکه خواستار به تعویق انداختن امتحانات نهایی شده بودند به رئیس جمهور هشدار داده بودند: «بر امنیت وبسایت‌های سریلانکایی نظارت کنید، در غیر این صورت یک جنگ سایبری به راه خواهد افتاد.»

این گروه همچنین از سیریسنا خواست «اقدامات غیرمسئولانۀ نخست وزیر را متوقف و به مشکلات دانش‌آموزان و دانشجویان بیشتر توجه» کند.
مایتریپالا سیریسنا، رئیس‌جمهور سریلانکا

این پیغام پس از مدتی پاک شد اما وبسایت ریاست‌جمهوری مدت کوتاهی پس از آن دوباره هک شد. این وبسایت در نهایت صبح دوشنبه بار دیگر شروع به کار کرد.

یکی از مقامات پلیس به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما این هکر جوان را ردیابی کردیم و به منزلش در شهر کادوگاناوا رسیدیم.»

وی افزود: «وبسایت ریاست‌جمهوری تا دوشنبه از دسترس خارج بود.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این نخستین بار است که یک نوجوان طبق قوانین جرائم کامپیوتری سریلانکا متهم شناخته می‌شود.

این نوجوان که نامش فاش نشده است اکنون در بازداشت به سر می‌برد و تحت بازجویی قرار دارد.

اخیراً وبسایت‌های دولتی زیادی در سراسر جهان هک شده‌اند که نگرانی دولت‌ها در خصوص امنیت سایبری را افزایش داده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.