به گزارش ایسنا، محمدحسین مقیمی در گردهمایی تخصصی فرمانداران و بخشداران استان گلستان با اشاره به انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در سال گذشته گفت: شور سیاسی و رقابت تنگاتنگ همراه با یک آرامش فعال از شاخصه‌های انتخابات سال گذشته بود.

وی ادامه داد: ما در انتخابات ۷ اسفند ۹۴ بستر را به گونه‌ای فراهم کردیم که همه به صحنه آمدند و میزان رضایتمندی به گونه ای بود که در پایان همه طیف‌ها به نوعی خودشان را پیروز انتخابات می‌دانستند.

معاون سیاسی وزیر کشور یادآور شد: ما در انتخابات گذشته هیچ گونه درگیری منجر به خشونت در کشور نداشتیم که چنین فضایی در تاریخ سیاسی بعد از انقلاب اسلامی بی سابقه بوده بوده است.

مقیمی اظهار کرد: فرمانداران نمایندگان عالی دولت در شهرستان‌ها و خط اول خدمت رسانی و اجرای سیاست های دولت محترم هستند.

وی در ادامه امنیت، اقتصاد مقاومتی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، تکریم ارباب رجوع و حقوق شهروندی را به عنوان پنج اولویت کاری فرمانداران برشمرد.

معاون سیاسی وزیر کشور با تأکید بر اهتمام جدی فرمانداران به اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: سه سال قبل زمانی که ما دولت را تحویل گرفتیم شاخص های اقتصادی ما آمارهای منفی را نشان می داد و کشور دچار تورم بالای ۴۰ درصد و رکود اقتصادی بود.

مقیمی افزود: با برنامه‌ریزی دولت تدبیر و امید ما توانستیم تا حدود زیادی از رکود عبور کرده و نرخ تورم را به زیر ۱۰ درصد برسانیم اما برای آنکه به اقتصاد اول منطقه تبدیل شویم هنوز راه زیادی در پیش داریم.

وی گفت: اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی راهی برای مقاوم نمودن اقتصاد کشور در مقابل تکان های خارجی و کاهش وابستگی ما به فروش نفت است، لذا از فرمانداران و بخشداران انتظار داریم برای تحقق این مهم آستین همت را بالازده و اقتصاد مقاومتی را سرلوحه امور قرار دهند.

قائم مقام و معاون سیاسی وزیر کشور در پایان با اشاره به وظیفه مهم فرمانداران و بخشداران در برگزاری انتخابات بر سه اصل حفاظت از آراء مردم، رعایت اصل بی طرفی و اجرای مرّ قانون انتخابات تأکید کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.