به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایم، در سال ۲۰۰۸ خبرنگاران به اتاق کنفرانس یک هتل دعوت شدند تا در یک جلسه ۳ ساعته گزارش پزشکی ۱۱۷۳ صفحه‌ای نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا -جان مک‌کین- را مرور کنند.

تمام جزئیات پزشکی مک‌کین، حتی میزان جرم گوش وی نیز در این گزارش قید شده بود. تنها محدودیت خبرنگاران این بود که نام مستعاری که مک‌کین در بیمارستان‌ها از آن استفاده می‌کرد فاش نشود. مک‌کین در آن زمان ۷۱ سال داشت و درصورت پیروزی در انتخابات، پیرترین رئیس‌جمهور به حساب می‌آمد.

۸ سال پس از آن و در سال ۲۰۱۶، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات آمریکا که ۷۰ سال دارد -دونالد ترامپ- تنها یک بیانیه ۱۷۵ کلمه‌ای از سوی پزشکش منتشر کرده که در آن ترامپ سالم‌ترین فردی که تاکنون به سمت رئیس‌جمهوری رسیده، عنوان شده است.

ترامپ و رقیب ۶۸ ساله وی از حزب دموکرات -هیلاری کلینتون- مانند نامزدهای پیش از خود عمل نکرده‌اند و برای شفاف سازی درخصوص سابقه پزشکی خود اقدامات لازم را به جا نمی‌آورند. آنها بخشی از سنت‌ها مانند همراهی خبرنگاران با نامزدهای انتخاباتی در سفرها را نادیده گرفته‌اند.

اگر کلینتون در انتخابات پیروز شود، پس از «رونالد ریگان،» رئیس‌جمهور سابق آمریکا پیرترین شخصی خواهد بود که تاکنون به این سمت رسیده است. دونالد ترامپ که در روز معارفه ۷۰ ساله می‌شود از هر دوی آنها پیرتر خواهد بود.

اخیراً ترامپ آمادگی خود برای انتشار اطلاعات پزشکی بیشتری اعلام کرده است. در حالیکه کلینتون اطلاعات منتشر شده خود را کافی می‌داند.

طرفداران این دو نامزد انتخاباتی اطلاعات موثق و درستی را دریافت نکرده‌اند و معمولاً در شبکه‌های اجتماعی با اطلاعات ضد و نقیضی برخورد می‌کنند که در نهایت مجبور می‌شوند جزئیات را حدس بزنند. اطلاعات مخفی در خصوص سلامتی کلینتون و ترامپ باید منتشر شود. آنها برای جلب اعتماد طرفدارانشان باید شفاف سازی کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.