به گزارش فارس، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در ۳ روز آینده در مناطقی از استان‌های شمال‌غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و به تدریج شمال‌شرق کشور در ساعات بعد از ظهر بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.


انتظار می‌رود، بعد از ظهر امروز و فردا افزایش نسبی دما در نیمه شمالی کشور رخ دهد که به دنبال آن با نفوذ توده هوای خنک به این مناطق از روز پنجشنبه تا روز شنبه هفته آینده علاوه بر ابرناکی و بارش باران، وزش باد و کاهش محسوس دما در این مناطق پیش‌بینی می‌شود؛ این کاهش دما در سواحل شمالی ۷ تا ۱۲ درجه، در شمال‌غرب ۵ تا ۷ درجه و با قدری تأخیر در شمال‌شرق ۵ تا ۷ درجه خواهد بود.

شدت بارش‌ها روز پنج‌شنبه در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان و روز جمعه علاوه بر مناطق فوق در استان خراسان شمالی خواهد بود.

در ۳ روز آینده در برخی نقاط شرق و جنوب شرق کشور در برخی ساعات وزش باد و در برخی نقاط گرد و خاک مهمترین پدیده جوی خواهد بود؛ همچنین در جنوب غرب و غرب کشور نیز در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه وزش باد و گرد و خاک دور از انتظار نیست در ضمن روزهای پنج‌شنبه و جمعه دریای خزر مواج خواهد بود.

‌طبق اخطاریه سازمان هواشناسی، تصاویر ماهواره‌ رشد ابرهای جوششی را در شمال خراسان شمالی، شمال غرب خراسان رضوی، ارتفاعات جنوبی و جنگل گلستان نشان می‌دهد؛ باتوجه به تحلیل شرایط هواشناسی به تدریج طی ساعات آینده تا اوایل شب رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، صاعقه و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در مناطق یاد شده پیش‌بینی می‌شود، از این‌رو توصیه می‌شود اقدامات لازم برای اجتناب یا کاهش خسارت به عمل آید.

آسمان تهران طی ۲ روز آینده صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۵ و ۲۵ خواهد بود.

روز آینده اهواز با دمای ۴۸ درجه بالای صفر و پس از آن قم و بندرعباس با دمای ۴۰ درجه بالای صفر گرمترین شهرهای کشور و شهرکرد با دمای ۱۱ درجه بالای صفر و کرمان با دمای ۱۲ درجه بالای صفر خنک‌ترین شهرهای کشور خواهد بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.