به گزارش اقتصادنیوز، محمدرضا نعمت‌زاده که در جلسه شورای اداری استان البرز سخن می‌گفت، افزود: طی سه سالی که از دولت تدبیر و امید می‌گذرد، علی رغم محدودیت‌ها و تحریم‌های موجود بیش از ۹۰۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ تکمیل و به بهره‌برداری رسید.


آن طور که ایسنا گزارش داد، نعمت‌زاده افزود: با تکمیل شدن این واحدها در کنار اشتغالی که از توسعه واحدهای موجود ایجاد شد، حدود ۲۳۰ هزار نفر نیز از طریق واحدهای جدید به کار گرفته شدند.

وی به واحدهای راکد و پایین‌تر از طرفیت تولید کشور اشاره و با بیان اینکه نظام بانکی تمهیداتی را برای رفع مشکل این واحدها اندیشیده است، گفت: عمده مشکل این واحدها کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش است؛ از همین رو تا پایان وقت اداری امروز حدود ۵۰۰۰ واحد صنعتی با شرایط مذکور موفق به دریافت تسهیلات بانکی شدند؛ این آمار هر ساعت افزایش می‌یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در همه استان‌ها تلاش می‌کند اقدامات لازم در خصوص این واحدها را انجام دهد؛ بر همین اساس تا پایان شهریورماه تعداد واحدهای دریافت کننده تسهیلات به ۱۰ هزار واحد خواهد رسید.

نعمت‌زاده از نظام بانکی خواست تا به روند اعطای تسهیلات به واحدهای راکد و نیمه فعال سرعت ببخشد و گفت: معوقات و بدهی‌های بانکی این واحدهای تولیدی در دریافت این تسهیلات مانعی ایجاد نمی‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت واحدهای کوچک و متوسط در اشتغال کشور اشاره و اعلام کرد: اگرچه این واحدها فقط ۲۰ درصد از ارزش افزوده اقتصاد کشور را به خود اختصاص داده‌اند اما ۴۰ درصد از نیروی کار در این واحدها مشغول به کار هستند.

نعمت‌زاده اضافه کرد: از همین رو واحدهای بزرگ را تشویق کرده‌ایم تا در صورت امکان با تامین مواد اولیه این واحدها یا خرید محصولات آنان به عنوان کالاهای واسطه‌ای به حل مشکل این واحدها و بخش زیادی از خانواده‌های ایرانی کمک کنند.

این مسئول به ارقام مرکز آمار کشور مبنی بر رشد ۴.۲ درصدی در سه ماهه اول امسال اشاره و اعلام کرد: این رشد نشان از تلاش دولت برای بهبود وضعیت اقتصاد دارد اما این رشد باید بیشتر شود و به پنج تا شش درصد برسد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.