به گزارش ایلنا، بیزینس استاندارد در گزارشی، شرکت نفت هند را بزرگترین وارد کننده نفت خام از ایران خواند و نوشت: بر اساس گزارش‌های این شرکت، واردات نفت خام آن در سال جاری چهار برابر شده و بیشتر بدهی‌های باقی‌مانده ایران در پی لغو تحریم‌ها پرداخته شده است.

ای.کی شارما مدیر بخش مالی شرکت نفت هند به بیزینس استاندارد گفت: ما قرارداد واردات ۵ میلیون تن نفت خام از ایران را برای سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ امضا کردیم. این میزان قبلا ۱.۲ میلیون تن بوده است.

در پی برداشته شدن تحریم‌های آمریکا در جولای امسال، هند به سرعت واردات نفت خامش را از ایران افزایش داد و امروز این کشور چهارمین کشور بزرگ صادر کننده نفت خام به هندوستان است.

ایران در سال ۲۰۱۰-۱۱ دومین صادر کننده نفت خام به هند بعد از عربستان سعودی بود و در سال ۲۰۱۳-۱۴ به جایگاه هفتم نزول کرد.

در ماه آپریل امسال هند با واردات ۵ میلیون تن نفت خام از ایران این کشور را با اختلاف کمی نسبت به ونزوئلا با ۵.۲ میلیون تن واردات نفت خام به جایگاه چهارم ارتقاء داد.

ایران در سال ۲۰۰۹-۱۰، ۲۱.۲ میلیون تن توزیع نفت خام داشت که در سال ۲۰۱۰-۱۱ به ۱۸.۵ میلیون تن و در سال بعد به ۱۸.۱ میلیون تن کاهش پیدا کرد.

ساجیو سینگ مدیر بخش پالایشگاه‌های شرکت نفت هند گفته است که شرکت نفت هند ۵۱۰ میلیون دلار بدهی خود را از مجموع ۶۲۱ میلیون دلار بابت خریدهای قبلی نفت از ایران پرداخته است و مجموع بدهی‌های باقیمانده در حال حاضر تنها ۵۵ میلیون دلار است.

عربستان سعودی اولین کشور تامین کننده نفت خام هند با ۳۵ میلیون بشکه نفت در سال ۲۰۱۴-۱۵ و ۴۰.۰۴ میلیون تن در سال ۲۰۱۶ است.

در خلال سه ماه گذشته هند ۵۳.۲ میلیون تن نفت خام وارد کرده که ۶۵٪ آن از منطقه خاور میانه بوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.