اصغر پورباطنی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر به علت نزدیکی عید قربان نوساناتی در خصوص قیمت گوش قرمز به وجود آمده است که موجب افزایش قیمت شده، البته افزایش قیمت گوشت قرمز در سال جاری کمی زودتر اتفاق افتاد که علت اصلی آن خشکسالی، کمبود علوفه و آذوقه گران است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر گوسفند در بازار با افزایش قیمت مواجه شده است، افزود: گوشت زیادی در مغازه‌ها نیست و یخچال قصابی‌ها به دلیل کاهش قدرت خرید مردم پر از گوشت شده، اگر قدرت خرید مردم بالا بود با قحطی گوشت مواجه می‌شدیم.

معاون اتحادیه گوشت قرمز اصفهان ادامه داد: علت نوسانات متعدد قیمت گوشت نیز به خاطر وجود سه نوع گوشت در سطح مغازه‌ها است؛ گوشت درجه یک، دو و سه از نظر قیمت متفاوت است و اگر مغازه‌ای گوشت با قیمت پایین می‌فرشد درجه گوشت او سه است.

پورباطنی با بیان اینکه در سال جاری کسی را برای برخورد معرفی نکرده‌ایم چون در گذشته در خصوص افراد معرفی شده اقدامی صورت نگرفت، تصریح کرد: در سال گذشته تعدادی از افراد را در فروشگاه رفاه معرفی کردیم و اعلام شد که آنها ۷ میلیون تومان جریمه شدند، اما اقدامی صورت نگرفت.

وی در خصوص گوشت‌های برزیلی گفت: گوشت برزیلی به علت یخی بودن ارزان‌تر است، اما گاهی افراد در این زمینه هم تخلف می‌کنند و گوشت‌های درجه پایین را به عنوان گوشت خوب معرفی کرده و با قیمت کم عرضه می‌کنند.

معاون اتحادیه گوشت قرمز استان اصفهان گفت: امروز گوشت کیلویی ۳۱ هزار تومان به فروش می‌رسد و سعی کرده‌ایم که قانون ۸ درصد بر روی قیمت خرید را اجرا نکنیم چون گوشت کیلویی ۲۸ تا ۳۰ هزار تومان به دست یک فروشنده می‌رسد زیرا معتقدیم در رکود نباید قانونِ۸ درصد رعایت شود.

پورباطنی ادامه داد: در دو مقطع دیگر یعنی عید قربان و ماه‌های محرم و صفر قیمت گوشت قرمز گران‌تر خواهد شد و پس از آن ارزان نمی‌شود.

وی با انتقاد از فروشگاه‌های زنجیره‌ای کوثر و رفاه گفت: رفاه، شرکت‌های تعاونی، کوثر و ... بدون هفت خوانی که یک مغازه دار باید رعایت کند مغازه دایر می‌کنند و این فروشگاه‌ها تخلفاتی دارند، اما یک فرد مغازه دار پس از عبور از هفت خوان پروانه، باید هر روز نظارت شود، گاهی حتی برخی از آنها در یک روز تنها ۲ کیلو گوشت قرمز می‌فروشند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.