به گزارش ایرنا نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تازه ترین سخنان خود گفته است که ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه پدر خوانده ملی گرایی افراطی جهانی است و ترامپ هم از او پیروی می کند.

هیلاری کلینتون در ادامه ضمن متهم کردن رقیب جمهوریخواه خود به نژادپرستی، ترامپ را به حمایت از کرملین متهم کرد و گفت که دیدگاه نامزد حزب جمهوریخواه برای حمایت از روسیه در برابر اوکراین، خلاف منافع ملی آمریکا است.

نامزد حزب دموکرات همچنین افزود: ترامپ متحدان آمریکا را تحقیر کرده و دست های کرملین را در شرق اروپا باز می کند.
از سوی دیگر، وزیر خارجه اسبق آمریکا که نخستین زن راه یافته به مرحله نهایی انتخابات ریاست جمهوری این کشور به شمار می رود، روسیه را متهم کرده که با حمله هکری و شکست دیوارهای امنیتی سیستم های رایانه ای حزب دموکرات، پیام های الکترونی محرمانه را در اختیار گرفته و بخشی از آن را منتشر کرده است.

سرگئی ریابکوف معاون وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به این مساله با بیان اینکه وارد کردن اتهام هک کردن رایانه ای نشانه «توهم و عقده» واشنگتن علیه مسکو است، اعلام کرد: اینکه در آمریکا این حادثه را نتیجه کار روسیه می دانند، نشانه عقده ضد روسی است که با این افکار زندگی می کنند، به خواب می روند، باز بیدار می شوند و همیشه توهم دارند.

همزمان، گسترش بازتاب های اخبار و مطالب گرایش های ترامپ به روسیه و حتی طرح موضوع مذاکره تلفنی وی با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری این کشور و دیدار با برخی مقام ها، سبب شد مسکو این ادعاها را دروغ اعلام و رد کند.
کاخ کرملین مقر ریاست جمهوری روسیه چندی پیش انجام هر گونه دیدار و تماس تلفنی بین پوتین و ترامپ را قاطعانه رد و اعلام کرد: طرح این ادعاها دیگر تکراری شده است و هر بار نیز اعلام می کنیم، واقعیت ندارد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه با اعلام اینکه رییس جمهوری این کشور تاکنون هیچ تماسی از جمله تلفنی یا دیدار با ترامپ نداشته، تاکید کرد: بارها این ادعاهای تکراری را تکذیب کرده ایم که هیچ دیدار حضوری یا رایزنی تلفنی بین رییس جمهوری روسیه و نامزد انتخاباتی آمریکا صورت نگرفته است و این موضوع شامل تمامی کارکنان دفتر ریاست جمهوری نیز می شود.
با وجود کشیده شدن روسیه به موضوع انتخابات آمریکا از سوی هر دو نامزد، مسکو تاکنون موضعی در این باره که احتمال جانبداری از ترامپ یا هیلاری کلینتون را در بر داشته باشد، اعلام نکرده است.

جولیان آسانژ موسس پایگاه افشاگر ویکی لیکس در باره مواضع نامزد حزب دموکرات آمریکا علیه مسکو نیز گفته است: کارزار انتخاباتی هیلاری کلینتون بشدت سیاسی و بر مبارزه با روسیه استوار شده است.
آسانژ در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز آمریکا ضمن اعلام اینکه در آینده ای نزدیک مجموعه اسنادی در باره این نامزد انتخاباتی منتشر خواهد شد، تاکید کرد: هیلاری کلینتون در مبارزات انتخاباتی خود همه را جاسوس روسیه می خواند و این رویکرد بسیار نگران کننده است.

اکنون با هر چه نزدیک تر شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا (هشتم نوامبر - ۱۸ آبان) باز هم انتظار می رود، هیلاری کلینتون و ترامپ همچنان از برگه روسیه به نفع خود بهره بگیرند تا شانس خود را برای ورود به کاخ سفید افزایش دهند و در این میان شاید دوباره مسکو را وادار کنند که واکنش نشان دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.