به گزارش ایرنا از استانداری گلستان، محمدحسین مقیمی روز سه شنبه در گردهمایی تخصصی فرمانداران و بخشداران استان گلستان ،اظهار کرد: فرمانداران نمایندگان عالی دولت در شهرستانها و خط اول خدمت رسانی و اجرای سیاست های دولت هستند.

وی ادامه داد: امنیت، اقتصاد مقاومتی، کاهش آسیب های اجتماعی، تکریم ارباب رجوع و حقوق شهروندی به عنوان پنج اولویت کاری فرمانداران است.
معاون وزیر کشور با تأکید بر اهتمام جدی فرمانداران به اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: سه سال قبل زمانی که ما دولت را تحویل گرفتیم ،شاخص های اقتصادی آمارهای منفی را نشان می داد و کشور دچار تورم بالای 40 درصد و رکود اقتصادی بود، اما با برنامه ریزی دولت تدبیر و امید، تا حدود زیادی از رکود عبور کرده و نرخ تورم به زیر 10 درصد کاهش یافت.
مقیمی با بیان این که برای تبدیل اقتصاد کشور به اقتصاد اول منطقه هنوز راه زیادی در پیش داریم، افزود: اقتصاد مقاومتی راهی برای مقاوم نمودن اقتصاد کشور است.
قائم مقام و معاون سیاسی وزیر کشور همچنین با اشاره به وظیفه مهم فرمانداران و بخشداران در برگزاری انتخابات بر سه اصل حفاظت از آرای مردم، رعایت اصل بی طرفی و اجرای مرّ قانون انتخابات تأکید کرد.
وی بااشاره به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در سال گذشته نیز گفت: شور سیاسی، رقابت تنگاتنگ همراه با آرامش فعال از شاخصه های انتخابات سال گذشته بود.
مقیمی ادامه داد: ما در انتخابات هفتم اسفند 94 بستر را به گونه ای فراهم کردیم که همه به صحنه آمدند و میزان رضایتمندی نیز به گونه ای بود که در پایان همه طیف ها به نوعی خود را پیروز انتخابات می دانستند.
معاون سیاسی وزیر کشور یادآور شد: ما در انتخابات گذشته هیچ گونه درگیری منجر به خشونت در کشور نداشتیم که چنین فضایی در تاریخ سیاسی بعد از انقلاب اسلامی بی سابقه بوده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان نیز طی سخنانی، با اشاره به مشارکت بالای 80 درصدی مردم استان در انتخابات 7 اسفند ماه سال گذشته و کسب رتبه اول کشوری در مشارکت، این مهم را حاصل تلاش همه عوامل برگزاری انتخابات بویژه فرمانداران و بخشداران استان دانست.
علی اصغر طهماسبی در ادامه با اشاره به فضای باز سیاسی در استان و حضور سخنرانان طیف های سیاسی مختلف بدون هیچ مشکلی، بیان کرد: استان گلستان در دولت تدبیر و امید به لحاظ سیاسی به بالندگی خوبی رسیده است.
وی اضافه کرد: امروز تنها نگرانی و دغدغه استاندار و مدیران استان بحث اشتغال و بیکاری جوانان است که امیدواریم با سیاست های دولت در احیای واحدهای صنعتی کوچک شاهد جهش خوبی در آمار اشتغال زایی استان باشیم.
استاندار گلستان و علی پور مطلق مدیرکل انتخابات وزارت کشور از دیگر سخنرانان این نشست بودند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.