مرتضی سمیعی در گفتگو با مهر در خصوص توزیع کتب درسی اظهار کرد: تنها منبع دست یابی به کتاب های درسی در پایه های ابتدایی و پیش دانشگاهی، ثبت نام از طریق سامانه http://irtextbook.ir و یا www.rtextbook.com است.

رئیس کارگروه تعمیر و تجهیز پروژه مهر ۹۵ افزود: آخرین مهلت ثبت نام کتب درسی پایه اول ابتدایی ۱۲ شهریور ماه می باشد و ثبت نام و ثبت تغییرات کتب درسی دانش آموزان مردودی، جهشی و تغییر محل تحصیل و نیز پایه دوم لغایت ششم دوره ابتدایی تا ۱۰ شهریور ماه تعیین شده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی قزوین خاطر نشان کرد: دانش آموزان جامانده در ثبت کتب درسی در دوره پیش دانشگاهی و دبیران نیز می توانند نسبت به ثبت کتب درخواستی در سامانه از ۲۱ شهریور ماه به بعد اقدام و از طریق پست سفارشی کتب درخواستی را دریافت کنند.

سمیعی تصریح کرد: دانش آموزان دوره ابتدایی و آموزگاران که به صورت تک جلدی درخواست کتب درسی دارند نیز می توانند از اکنون با وارد شدن به سامانه نسبت به ثبت کتب درخواستی اقدام و کتب درخواستی خود را با پست سفارشی دریافت کنند.

وی تأکید کرد: از والدین و دانش آموزان انتظار می رود در اسرع وقت نسبت به ثبت نام کتب درسی و یا اعمال تغییرات لازم، اقدام کنند، همچنین توزیع کتاب‌ های درسی از ۱۵ شهریور آغاز می شود و تا پایان شهریور ماه به پایان خواهد رسید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.