به گزارش ایلنا، سانس‌بندی فیلم‌های سینمایی در سالن‌های سینمایی براساس زمان ۹۰ الی ۱۰۰ دقیقه زمان‌بندی می‌شود اما در ماه‌های اخیر فیلم‌هایی همچون لانتوری با مدت زمان ۱۱۴ دقیقه یا فروشنده با مدت زمان ۱۲۵ دقیقه اکران شده است. در ماه‌های آینده نیز فیلم‌هایی اکران می‌شود که مدت زمان زیادی دارند.

از طرف دیگر مناطق مختلف تهران از لحاظ اقتصادی باهم متفاوت است و سینماداران معتقدند مثلا نباید قیمت بلیت پردیس کوروش و آزادی با پردیس راگا یا تماشا یکسان باشد. این عوامل باعث شده شورای صنفی نمایش در نحوه قیمت‌گذاری بلیت فیلم‌ها تجدیدنظر کند.

غلامرضا فرجی (سخنگوی شورای صنفی نمایش) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ با اشاره به جلسه هفته آینده شورای صنفی نمایش می‌گوید: پیشنهاد سینماداران این است که با توجه به اینکه نمایش برخی فیلم‌ها دو سانس را دربرمی‌گیرد و عملاً تعداد نوبت نمایش فیلم‌های سینمایی برای فیلم‌های با زمان بلند کاهش پیدا می‌کند؛ باید در قیمت بلیت‌ها تغییراتی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: سینماداران رقم مشخصی برای افزایش قیمت بلیت تعیین نکرده‌اند بلکه معتقدند باید یک کف و سقف قیمت برای بلیت تعیین شود و برای هر سینما باتوجه به موقعیت جغرافیایی و اقتصادی این میزان متغیر باشد و براساس توافق بین تهیه‌کننده؛ پخش‌کننده و سینمادار تعیین شود.

فرجی افزود: بر این اساس دیگر قیمت بلیت همه سالن‌های سینما در همه شهر یکسان نخواهد بود و امکان دارد حتی دو پردیس سینمایی مدرن در دو نقطه شهر قیمت بلیت متفاوتی داشته باشند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.