به گزارش ایرنا، در نامه خبرنگاران به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان آمده است:


«هیات محترم نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با سلام
احتراما به استحضار می رساند با گذشت تنها سه هفته از روز خبرنگار، یکی از اعضای جامعه رسانه ای کشور در راهروهای مجلس شورای اسلامی از سوی یکی از نمایندگان مجلس مورد ضرب و شتم واقع شد.
خبرنگار پارلمانی روزنامه ایران از آقای نادر قاضی پور نماینده مردم محترم ارومیه، درباره شکل گیری فراکسیون آذری زبان ها در مجلس پرسیده بود که در پاسخ با عباراتی غیر قابل تصور روبرو شد. وی سپس با ضرب و شتم خبرنگار را به اداره حراست مجلس برده و وادار به ارائه تعهد کرده که دیگر در مجلس درگیری ایجاد نکند!
این در حالی است که دقیقا در روز خبرنگار رئیس محترم مجلس فعالیت رسانه ای را «رکن رکین توسعه کشور» خوانده و از لزوم تلاش برای ایجاد امنیت شغلی خبرنگاران از تریبون علنی مجلس سخن گفته بودند.
جناب آقای دکتر لاریجانی حتی از کمیسیون فرهنگی مجلس خواسته بودند تا تدابیری برای آینده شغلی این قشر خدوم بیندیشند. آقای دکتر علی مطهری هم در همین روز در دیداری با خبرنگاران، با تاکید بر لزوم بی طرفی خبرنگاران، ابراز امیدواری کرده بودند که در قضاوتشان از حب و بغض به دور باشند.
اما چه شده که هنوز از این سخنان یک ماه نگذشته، خبرنگاری دچار حب و بغض یک نماینده مجلس می شود و امنیت شغلی اش در خانه ملت به مخاطره می افتد؟ جامعه رسانه ای کشور بویژه خبرنگاران امیدوارانه به مجلس دهم دل بسته بودند تا در آن دیگر نه «زنا زاده» خطاب شوند و نه «هرزه نگار»؛ اما متاسفانه خشونت کلامی جای خود را به خشونت فیزیکی در راهروهای این مجلس داده است.

اعضای هیات نظارت بر رفتار نمایندگان؛
بی شک هر یک از شما بزرگواران، شاهد کار حجیم پارلمان با وجود سه جلسه کاری رسمی هفتگی و برگزاری چند ده نشست کمیسیونی و فراکسیونی در طول هفته هستید. خبرنگاران پارلمانی و همه خبرنگاران پا به پای شما، ثمره تلاش هایتان را با انتشار چند صد خبر، گفت و گو و گزارش در رسانه‎هایشان منتشر می کنند تا مردم محترم حوزه های انتخابیه تان در جریان آنچه که وکلایشان در خانه ملت محقق می کنند، قرار گیرند.
رسانه‎ها همانگونه که با اطلاع رسانی شفاف، زمینه تداوم امید مردم به عملکرد نمایندگانشان را فراهم می آورند، می توانند با بایکوت رسانه ای یک فرد یا رویکرد ناشایست، زمینه فراموشی آن نزد افکار عمومی را نیز محقق کنند.
در پایان؛ خبرنگاران که متعهد به رسالت خبررسانی خویش بوده و خواهان محیطی امن برای فعالیت رسانه ای و قانونی خود هستند، ضمن محکوم کردن رفتار آقای قاضی پور از هیات نظارت بر رفتار نمایندگان تقاضا دارند که به شکایت آنان از نماینده مردم محترم ارومیه رسیدگی کرده و مراتب را به اطلاع رسانه ها برسانند. باشد تا با رسیدگی به اقداماتی از این دست، هرگز خانه ملت به خشونت فیزیکی و نه حتی خشونت کلامی آلوده نشود.»
امضاهای این نامه در حال افزایش است و یک رونوشت ازاین نامه تحویل محمد علی وکیلی عضوهیات رییسه مجلس و نماینده مردم تهران در مجلس داده شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.