به گزارش تسنیم کاخ سفید تأکید کرد، به رغم نگرانی ایالات متحده از افزایش قابلیت‌های نظامی ایران، تحویل سامانه موشکی اس- ۳۰۰ روسیه به تهران نقض قطعنامه‌های بین‌المللی محسوب نمی‌شود.

«بن رودز» مشاور «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز دوشنبه طی کنفرانسی مطبوعاتی تأکید کرد: روسیه باید تحویل سامانه‌های اس- ۳۰۰ به ایران را «برای یک مدت بسیار طولانی به تاخیر می‌انداخت»، این سامانه‌ها «صرفا دفاعی هستند و تحویل آنها با هیچ‌یک از قطعنامه‌های بین‌المللی در تضاد نیست.»

رودز افزود: افزایش قابلیت‌های نیروهای مسلح ایران نگرانی ایالات متحده آمریکا را برانگیخته است ولی سخن درباره سلاح دفاعی تهدید محسوب نمی‌شود. این موضوع برای واشنگتن اهمیت دارد که ایران به تعهدات خود در چارچوب توافق هسته‌ای، پایبند بماند.

روسیه در سال ۲۰۰۷ قراردادی را برای ارائه پنج سامانه موشکی اس-۳۰۰ به ایران با هزینه ۸۰۰ میلیون دلار امضا کرد ولی اجرای آن تحت فشارهای آمریکا و رژیم صهیونیستی و به بهانه تحریم‌های ضد ایرانی، در سال ۲۰۱۰ به حال تعلیق درآمد. آوریل ۲۰۱۵، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه ممنوعیت فروش اس- ۳۰۰ به تهران را را لغو کرد و از آن زمان، این قرارداد وارد مرحله اجرایی شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.