به گزارش ایرنا، دادگاه مسئول رسیدگی پرونده روز دوشنبه سرگئی میرونف ۳۰ ساله و برنامه نویس رایانه ای را که به درخواست آمریکا دستگیر شده بود آزاد کرد، ولی وی موظف شده است خاک ارمنستان را ترک نکند.
آمریکا این شهروند روس را به اتهام مشارکت در تجارت غیرقانونی سلاح و پولشویی تحت پیگرد بین المللی اعلام کرده و سازمان های امنیتی ارمنستان نیز میرونف را در فرودگاه زوارتنوتس ایروان دستگیر کرده بودند.
خبرگزاری روسیا سگودنیا گزارش داد: با وجود مخالفت نماینده دادستانی ارمنستان، میرونف آزاد شد و آمریکا نیز باید در طول ۴۰ روز مدارک معتبری در مورد اتهام های مطرح شده علیه وی به دادگاه ارائه کند.
روسیه به ارمنستان هشدار داده بود که اگر تسلیم فشار واشنگتن برای تحویل وی شود، باید منتظر پیامدهای آن از جانب مسکو باشد.
ماموران امنیتی آمریکا در سال های اخیر چند شهروند روس را در کشورهای مختلف به صورت پنهانی به این کشور منتقل کرده یا در چارچوب درخواست از کشورهای ثالث آنان را تحویل گرفته اند که با طرح اتهام های متعدد به تحمل حبس های طولانی محکوم شده اند.
یک تاجر روس به نام ویکتور بوت متهم به انجام تلاش برای تجارت غیرقانونی سلاح و کنستانتین یاروشنکو با اتهام قاچاق مواد مخدر از جمله این افراد هستند که در آمریکا به زندان طولانی مدت محکوم شده اند.
روسیه بارها این گونه اقدام های آمریکا را محکوم و مغایر قوانین بین المللی اعلام کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.