به گزارش فارس، راشد خان‌منون امشب در دیدار با رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور اظهار داشت: دومین باری است که از کشور ایران بازدید می کنم و برای اولین بار در تبریز حضور یافته ام؛ برگزاری اجلاس وزرا در جهت ارتقاء صنعت گردشگری و ارتباط میان کشورها بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: هنوز زود است بگوییم بنگلادش مقصد خوب گردشگری است ولی در حوزه‌های گردشگری مذهبی و فرهنگی تلاش می‌کنیم و کشور ما مقصد گردشگری بودایی‌ها به شمار می‌رود و در زمینه گردشگری جامعه محلی محور برنامه‌ریزی می‌کنیم.

وزیر گردشگری بنگلادش یادآور شد: امروز از اسکو و کندوان بازدید داشتیم و نمونه خوبی برای ما است که ضمن حفظ اصالت فرهنگی در جهت توسعه صنعت گردشگری از تجارب ایرانی‌ها بهره بریم.

راشد خان‌منون اضافه کرد: مطلع شدیم که تبریز در سال ۲۰۱۸ پایتخت گردشگری انتخاب شده است و پیشنهاد می‌کنم در این مقطع از گردشگران بنگلادش برای بازدید از تبریز دعوت شود و شما در سال ۲۰۱۷ به داکار تشریف بیاورید و از این شهر بازدید کنید.

وی با بیان اینکه ارتباط طولانی بین فرهنگ ایران و بنگلادش برقرار بوده و هزار کلمه ایرانی در زبان بنگلادش وجود دارد، افزود: شعرهای بسیاری از ادبیات ایرانی به زبان بنگالی ترجمه شده و به خوبی با ادبیات ایران آشنایی داریم.

وزیر گردشگری بنگلادش ابراز داشت: زمانی که انقلاب اسلامی به وقوع پیوست افراد زیادی از کشور بنگلادش در ایران حضور یافتند و در زمینه‌هایی مثل پزشکی از تجربیات ایرانی‌ها بهره بردند.

راشد خان‌منون تاکید کرد: اینکه شما راه حل یافتید که با کشورهای ۱+۵ به توافق برسید اتفاق بزرگی است و مطمئنا بعد از رفع تحریم‌ها ارتباطات بنگلادش با ایران بیشتر توسعه خواهد یافت و همچنین سایر کشورها برای حضور در ایران مشتاق‌تر خواهند شد.

وی با بیان اینکه در ماه می ۲۰۱۶ اتاق بازرگانی بنگلادش از ایران بازدید داشتند و بنگلادش دومین صادر کننده لباس در جهان به شمار می‌رود، اضافه کرد: اقتصاد بنگلادش رو به رشد است و ما در زمینه‌های مختلف تلاش می‌کنیم و ما در بحث انرژی نیازمند کمک هستیم و روی کمک‌های ایران حساب می‌کنیم.

وزیر گردشگری بنگلادش پس از تحریم‌ها ایران در جهت توسعه سرمایه‌گذاری‌ها تلاش‌های گسترده‌ای صورت می‌دهد و به‌ویژه در بحث تجهیزات پتروشیمی فعالیت‌های موثری انجام داده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.