به گزارش فارس، محمد حسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور اظهار داشت: ما در وزارت کشور پشتیبان خانه احزاب خواهیم بود و اموراتی را که تا دیروز وزارت کشور انجام می‌داد، از این پس خانه احزاب آن را دنبال می‌کند.

مقیمی گفت: همان‌گونه فعالیت‌های فرهنگی به کمک نیاز دارد، وزارت کشور و مجلس باید در جهت توسعه فعالیت احزاب تلاش اهتمام ببخشند.

معاون سیاسی وزیر کشور بابیان اینکه وزارت کشور از خانه احزاب پشتیبانی می‌کند، تصریح کرد: وزارت کشور اموری را که مربوط به پشتیبانی احزاب است و خانه احزاب نیز توانایی انجام آن را دارد، به این خانه واگذار می‌کند. به‌عنوان مثل مسائل حقیقی، قضایی، مالی، حمایت و پشتیبانی احزاب شهرستان‌ها و حضور در مجامع بین‌المللی از این جمله هستند.

مقیمی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره یارانه احزاب گفت: همان‌گونه که فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی نیازمند پشتیبانی است، فعالیت‌های سیاسی نیز باید پشتیبانی شوند.

وی ادامه داد: تفاوت کسانی که فعالیت حزبی انجام می‌دهند این است که وقت خود را در این راه صرف می‌کنند و باید پشتیبانی شوند تا بتوانند وقت بیش‌تری را برای انجام فعالیت‌های حزبی قرار دهند.

معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: باید نحوه پرداخت هزینه‌ها به احزاب مدیریت شود و این امر به‌گونه‌ای صورت گیرد که هیچ‌گونه شائبه‌ای پیش نیاید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.