به گزارش تسنیم، علی مویدی‌فر ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای مواد مخدر گلستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رویکرد جدی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور پیشگیری با رویکرد اجتماعی کردن است و در سطح کشور دولتمردان و مردم با یک انسجام ملی این طرح را دنبال می‌کنند.

وی افزود: در امر پیشگیری توفیقات خوبی به دست آورده‌ایم و به دنبال طرح ملی تنفر از مواد مخدر هستیم.

قائم مقام دبیر کل ستاد مواد مخدر کشور درباره طرح پیشگیری از مواد مخدر تصریح کرد: تمرکز ما بر شرق کشور است و در این طرح ۵ استان شرقی کشور را برای حمل مواد مخدر ناامن می‌کنیم.

وی اظها کرد: نشستی با استانداران این ۵ استان برگزار شد و در این نشست راه‌های کنترل و ناامن کردن این استان‌ها برای قاچاقچیان بررسی شد.

مویدی‌فر درباره کشفیات مواد مخدر در کشور گفت: در ۵ ماه گذشته بیش از ۳۰۰ تن مواد مخدر در کشور کشف شد که نسبت به مدت مشابه افزایش ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.

قائم مقام دبیر کل ستاد مواد مخدر کشور با اشاره به طرح‌های دیگر مبارزه با موادمخدر این ستاد تاکید کرد: ساماندهی معتادان متجاهر به ویژه در کلان شهرها را در برنامه داریم و علاوه بر آن د ربحث درمان هم توسعه مراکز ماده ۱۵ را پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: بیش از ۷ تا ۸ هزار مرکز ماده ۱۵ در کشور فعالیت می‌کنند که باید توسعه یابند تا شرایط برای حضور داوطلبانه معتادیان برای ترک و درمان بیشتر فراهم شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.