به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری روسی اسپوتنیک، دمیتری مدودف نخست وزیر روسیه بخشنامه از سرگیری سفرهای گردشگران روسی به ترکیه را امضا و ابلاغ کرده است و از این پس شرکت های گردشگری روسیه مجاز خواهند بود بار دیگر پروازهای چارتر خود را به مقصد شهرهای مختلف ترکیه از سر بگیرند.

سفر گردشگران روسی به ترکیه در پی سرنگون کردن یک فروند هواپیمای جنگنده سوخوی روسی در مرز ترکیه و سوریه در نوامبر سال گذشته میلادی متوقف شده بود. دولت روسیه در پی این حادثه اقدامات تنبیهی خاصی از جمله ممنوع کردن سفر گردشگران روس به ترکیه را به مورد اجرا گذاشت.

بر اساس اعلام وزارت گردشگری روسیه، سالانه رقمی حدود ۴ میلیون گردشگر روس به ترکیه سفر می کنند. این میزان بیش از ۱۰ درصد از کل گردشگرانی است که سالانه به ترکیه سفر می کنند.

رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین رهبران روسیه و ترکیه در دیدار دوجانبه خود در ۹ آگوست در شهر سن پترز بورگ توافق کردند ضمن عادی سازی روابط ، سفر گردشگران روسی به ترکیه از سر گرفته شود.

بخش گردشگری ترکیه در سال جاری میلادی و همزمان با افزایش ناامنی ها و حملات تروریستی در شهرهای مختلف ترکیه ، سال بسیاری بدی را پشت سر گذاشته است و دولت ترکیه امیدوار است با از سر گرفته شدن سفر گردشگران روس به این کشور، خون تازه ای در رگ های صنعت گردشگری ترکیه جاری شود.

با این حال هنوز مشخص نیست با از سرگیری سفر های گردشگری آژانس های روسیه به ترکیه، توریست های روس تا چه میزان از این مساله استقبال کنند.

ترکیه در ماه های گذشته ناامن بوده است و این مساله به نحو محسوسی در تمایل گردشگران خارجی برای سفر به این کشور تاثیرات منفی داشته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.