به گزارش ایسنا، محمد به مناسبت هفته دولت در سفر خود به قم و مشهد علاوه بر دیدار با آیات جعفر سبحانی، لطف‌الله صافی‌گلپایگانی، ناصر مکارم‌شیرازی، شبیری‌زنجانی، عبدالکریم موسوی‌اردبیلی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدجواد شهرستانی نماینده آیت‌الله‌العظمی علی سیستانی در ایران و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گزارشی هم از عملکرد دولت یازدهم به علما و مراجع ارائه کرد.

آیت‌الله سبحانی: مجموعه اقدامات دولت رضایت‌بخش است

آیت‌الله جعفر سبحانی در دیدار با نهاوندیان با تقدیر و تشکر از تلاش‌های دولت یازدهم، گفت: مجموعه اقداماتی که دولت برای خدمت به مردم و جامعه در حوزه‌های مختلف انجام می‌دهد، رضایت‌بخش و خوشحال‌کننده است.

وی با ابلاغ سلام به رییس‌جمهور و سایر مسئولان دولت، بر ضرورت توجه به سه معضل باقیمانده از سال‌های گذشته و نهادینه شده در جامعه، یعنی ازدواج جوانان، کاهش جمعیت و وضعیت حجاب در جامعه تاکید کرد.

سبحانی همچنین اظهار کرد: براساس آمار، جمعیت قابل توجهی از جوانان، مجرد بوده و برخی از مشکلات مانع از ازدواج آنان است از این رو دولت و مسئولین لازم است برنامه‌های خود را برای رفع موانع ازدواج جوانان سرعت ببخشند و تمامی ارکان کشور در ایجاد بستر فرهنگی برای ترویج ازدواج آسان‌تر، همت کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به روند کاهش جمعیت افزود: با توجه به کاهش موالید و فرهنگ ترویج شده در سابق مبنی بر تک‌فرزندی و پرهیز از ازدیاد نسل، موضوع کاهش جمعیت در سال‌های آینده می‌تواند به معضل بزرگی تبدیل شود، لذا همه باید در این زمینه برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات مؤثری انجام دهند.

رییس دفتر رییس‌جمهور هم در این دیدار با ابلاغ سلام رییس‌جمهور و مسئولان دولت و ارائه گزارشی جامع از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته، گفت: بزرگترین دستاورد دولت تدبیر و امید که مورد تایید بزرگان نظام و کشور نیز قرار گرفته، ایجاد آرامش و ثبات در حوزه اقتصاد بوده که از این رهگذر، بستر فعالیت اقتصادی در کشور به نحو مناسبی سامان یافته و امروز بخش خصوصی به دور از التهاب و اضطراب‌های گذشته می‌تواند فعالیت اقتصادی داشته باشد.

وی با برشمردن شرایط دشوار کشور در سال‌های پیش از آغاز فعالیت دولت یازدهم، افزود: دولت تلاش داشته تا شرایط تورمی، بیکاری و رکود را که در سال‌های گذشته رشد اقتصادی را به منفی 6.8 رسانده بود با مقاوم‌سازی اقتصاد و پیگیری و اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با کمترین اتکا به منابع درآمد نفت، به مثبت 5 درصد در سال جاری برساند.

نهاوندیان با اشاره به شرایط اقتصادی کشور بعد از رفع تحریم‌ها و اجرایی شدن برجام، گفت: دولت با حفظ استقلال، مبانی و اصول انقلابی نظام و از ره‌آورد تعامل سازنده با کشورهای دیگر، موفق شده شرایط بین‌المللی را به نفع اهداف و مطالبات نظام و کشور نزدیک کند.

رییس دفتر رییس‌جمهور در این دیدار همچنین دستاوردهای دولت را در حوزه‌های مختلف اقتصادی از جمله کشاورزی، حمل‌ونقل، انرژی، مسکن، بهداشت و درمان تشریح کرد.

صافی‌گلپایگانی: دولت در مسیری که تاکنون پیموده، موفقیت‌های زیادی به دست آورده است

آیت‌الله لطف‌الله صافی‌گلپایگانی در دیدار با رییس دفتر رییس‌جمهور با تقدیر و تمجید از تلاش‌های دولت و مسئولان، گفت: دولت در مسیری که تاکنون پیموده، موفقیت‌های زیادی به دست آورده است. من از فعالیت‌های دولت آگاهم و برای رییس‌جمهور و مسئولان دعا می‌کنم. باید باور داشت که وقتی قصد و نیت خیر و خدمت به خدا و مردم در نظر باشد، به طور حتم موفقیت، قرین راه خواهد بود.

وی با اشاره به آرامش موجود در جامعه افزود: تعادل در رفتار دولت و تعامل بین قوا و آرامشی که در اثر رفتار دولت در جامعه به وجود آمده، کاملا مشهود و عیان است و این موضوع از جمله دستاوردهای مهم دولت است.

این مرجع شیعه با اشاره به مشکلاتی که دولت میراث‌دار آن بوده، گفت: مطمئنم که مردم می‌دانند و درک می‌کنند که دولت با چه مشکلاتی مواجه بوده و هست و دولت در مسیری که تا اینجا پیموده، موفقیت‌های زیادی به دست آورده است.

همچنین محمد نهاوندیان، رییس دفتر رییس‌جمهور در این دیدار با ابلاغ سلام رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت، به ارائه گزارشی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، بین الملل و فرهنگی پرداخت و موفقیت‌های به دست آمده را ناشی از انسجام ملی و حمایت‌های مردم، ولایت فقیه و مراجع عظام تقلید دانست.

مکارم‌شیرازی: سه معضل قاچاق، سود بانکی و پرداخت یارانه‌ها، آسیب‌های جدی برای اقتصاد کشور هستند

آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در دیدار با نهاوندیان با اشاره به سه معضل اصلی حوزه اقتصاد، گفت: سه معضل قاچاق، سود بانکی و پرداخت یارانه‌ها، آسیب‌های جدی برای اقتصاد کشور هستند که اگر این سه مشکل حل شود، قطعا اقتصاد وضعیت بهتری خواهد داشت. مساله مبارزه با قاچاق مساله‌ای فراقوه‌ای است و حتی مردم نیز باید در این موضوع در کنار دولت و سایر قوا به مقابله با آن بپردازند.

وی با تأکید بر جدیت مبارزه با قاچاق اظهار کرد: باید ریشه‌ها و منشا اصلی این پدیده مورد شناسایی قرار بگیرد و برای افکار عمومی گفته شود که چه کسانی و گروه‌هایی این معضل را برای اقتصاد کشور به وجود آورده‌اند و برای مردم افشا شود که چه کسانی از این وضعیت منفعت می‌برند.

مکارم‌شیرازی همچنین با برشمردن سودهایی که در بانک‌ها پرداخت می‌شود، از آن به عنوان معضل جدی اقتصاد کشور نام برد و تاکید کرد: سیاست‌های بانک مرکزی و مصوبات آن باید از سوی همه بانک‌ها تبعیت شود و ضمانت اجرایی برای آن وجود داشته باشد، اما متاسفانه هنوز عملی نشده است.

این مرجع تقلید اضافه کرد: سیاست غلط سال‌های گذشته در تبلیغات افسارگسیخته‌ای که در مورد پرداخت سود و گره زدن به اقتصاد کشور به فعالیت‌های بانکی به وجود آمد، باعث ایجاد مشکل اقتصاد کشور شده است؛ لذا باید سود عقود شرعیه در بانک‌ها به شکل منطقی و به شیوه‌ای که بانک مرکزی تصویب می‌کند، از سوی همه بانک‌ها تبعیت شود.

وی به پرداخت غلط یارانه‌ها به همه مردم در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: این برنامه اقتصادی از ابتدا غلط اجرا شد و این موضوع یکی از بزرگترین مشکلات را ایجاد کرده است که حتی می‌تواند معضلات اجتماعی و فرهنگی هم به دنبال داشته باشد. باید تجدید نظر جدی در این موضوع صورت بگیرد و ادامه این سیاست غلط اصلا منطقی و به نفع کشور نیست.

مکارم‌شیرازی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: جامعه نیازمند تبیین تلاش‌ها و فعالیت‌های دولت است و حتما باید به راه‌های مؤثری این دستاوردها برای مردم گفته شود. اگر اقدامات دولت با سبک منظم و ادبیات روشن بیان شود، آثار بیشتری در افکار عمومی خواهد داشت، البته این مساله به معنی نفی کلی مشکلات نیست.

نهاوندیان هم در این دیدار گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ارائه کرد و با ابلاغ سلام دکتر روحانی، به اهتمام ویژه دولت برای حل و فصل بنیادین مشکلات مردم و کشور اشاره و اظهار کرد: دولت یازدهم براساس ارزیابی‌های انجام داده، اصلاح مناسبات خارجی و رفع تحریم‌ها و نیز ایجاد آرامش در اقتصاد و فضای داخلی کشور را به عنوان دو اولویت اساسی در دستور فعالیت‌های خود قرار داد و به فضل الهی در سه سال گذشته توفیقات و پیروزی‌های بزرگی در این حوزه‌ها حاصل شده است.

رییس دفتر رییس‌جمهور خاطر نشان کرد: دولت تدبیر و امید بر این باور است که رفع مشکلات اقتصادی مردم و جامعه می‌تواند مسیر فعالیت اجتماعی و فرهنگی را مهیاتر کند لذا با برنامه‌ریزی مناسب و با جدیت در این مسیر حرکت می‌کند.

تقدیر جامعه مدرسین از تلاش‌های دولت

رییس دفتر رییس‌جمهور عصر جمعه در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که آیت الله محمد یزدی، رییس جامعه مدرسین و آیت الله مقتدایی، نایب رییس در آن حضور داشتند، حاضر شد و ضمن ارائه گزارشی از اقدامات دولت تدبیر و امید، با رییس و اعضای این جامعه دیدار و گفت‌وگو کرد.

محمد نهاوندیان که به مناسبت هفته دولت برای دیدار با مراجع عظام و علمای حوزه علمیه به قم سفر کرده بود، در دیدار رییس و اعضای دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مهم‌ترین دستاوردها و اقدامات دولت یازدهم در سه سال گذشته را در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تشریح کرد.

در این جلسه آیت‌الله محمد یزدی و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با تقدیر از تلاش‌های دولت و موفقیت‌های به دست آمده، دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود را درباره موضوعات مختلف مطرح کردند.

نهاوندیان در دیدار با شهرستانی: دولت در کنار علما، حوزه‌های علمیه و مرجعیت قرار دارد

رییس دفتر رییس‌جمهور در دیدار با حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدجواد شهرستانی نماینده آیت‌الله‌العظمی علی سیستانی در ایران با اشاره به برخی از دستاوردهای دولت و اقداماتی که به منظور ایجاد زمینه و بستر مناسب برای فعالیت‌های دینی و فرهنگی انجام شده، اظهار کرد: امروز با توجه به فرصتی که در دنیا فراهم آمده است و شناختی که جهانیان در رابطه با سلفی‌ها و افراطیون و تفاوت آن با اسلام حقیقی پیدا کرده‌اند، باید از این فرصت در جهت معرفی هر چه بهتر اسلام و تشیع استفاده کرد و در این راستا دولت در کنار علما، حوزه‌های علمیه و مرجعیت قرار دارد.

نهاوندیان در ادامه با اشاره به پذیرش طرح ویو (WAVE) که به پیشنهاد رییس‌جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل با اجماع به تصویب رسیده است، گفت: این موضوع جلوه‌ای دیگر از دیپلماسی فعال ایران در دولت یازدهم بود و ایران را به عنوان کشوری با حکومت دینی در خط مقدم مقابله با خشونت و تروریسم معرفی کرد. امروز باید از فرصتی که در جهان علیه جریان تکفیری فراهم شده بهترین بهره‌برداری را به عمل آورد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهرستانی هم در این دیدار با تقدیر و تشکر از تلاش‌های دولت، لزوم حفظ انسجام و وحدت جامعه را مورد تأکید قرار داد و گفت: امروز باید دولت، مرجعیت و مردم در کنار یکدیگر و در مسیر واحد حرکت کنند و در مقابل مشکلات و معضلات به صورت یکپارچه و متحد اقدامات مؤثری را انجام دهند.

نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی اضافه کرد: در حوزه فرهنگی با توجه به تحولات ارتباطی و رسانه‌ای که در جهان اتفاق افتاده نمی‌توان با سیاست‌های انقباضی عمل کرد، بلکه باید فعالیت‌های ایجابی و اثباتی داشت تا از آسیب‌هایی که ممکن است به ارکان دین وارد شود، جلوگیری کرد.

موسوی اردبیلی: دولت یازدهم کارآمد است

آیت‌الله‌العظمی عبدالکریم موسوی‌اردبیلی در دیدار رییس دفتر رییس جمهور پس از شنیدن گزارش جامع عملکرد سه ساله دولت تدبیر و امید با بیان اینکه" انصافا دولت یازدهم، دولت خوب و فعالی است و زحمات زیادی می کشد"، گفت: دعای خیر مردم، بهترین پشتیبان این دولت خواهد بود. فعالیت ها و اقدامات دولت قابل تقدیر است و باید شکرگزار خدمات دولت در حوزه‌های مختلف بود.

وی ضمن دعای خیر برای موفقیت رییس‌جمهور و مجموعه دولت، تاکید کرد: دولت یازدهم دولت خوب و کارآمدی است و احتیاج به دلگرمی و پشتیبانی دارد تا اگر ضعف‌هایی هم هست، با برنامه ریزی دقیق و فعالیت و تلاش بیشتر رفع گردد.

حضرت آیت الله موسوی اردبیلی، اداره کشور و کار اجرایی را بسیار سخت و دشوار دانست و بیان کرد: دولت در برابر مشکلاتی که هر روز ممکن است بروز کند، باید صبور و بردبار باشد. مردم باید آرام آرام آثار فعالیت‌های دولت را در زندگی خود حس کنند و اقدامات دولت در همه حوزه‌ها، به طور ملموس برای مردم تبیین و تشریح شود.

محمدنهاوندیان هم در این دیدار با ابلاغ سلام گرم رییس‌جمهور و دولت، گزارشی جامع از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه اقتصادی ارائه کرد.

آرزوی توفیق شبیری زنجانی برای دولت

آیت الله شبیری‌زنجانی در دیدار با رییس دفتر رییس‌جمهور ضمن آرزوی توفیق برای دولتمردان تصریح کرد: زحماتی که دولتمردان متحمل می شوند نزد خداوند محفوظ است و آرزوی قبولی خدمات دولت را دارم.

این مرجع تقلید همچنین با تاکید بر این که ابعاد مادی و معنوی زندگی مردم باید در کنار هم مدنظر قرار گیرند، خاطرنشان کرد: اقتصاد نباید هدف باشد اما اهتمام نداشتن به آن هم به هدف اصلی که بعد معنوی زندگی مردم است، لطمه خواهد زد.

آیت‌الله وحید خراسانی در دیدار رییس دفتر رییس جمهور:
اگر در تمام کارها رضایت خداوند و امام زمان (عج) در نظر باشد، شک نکنید موفق خواهید بود

آیت‌الله وحید خراسانی در دیدار رییس دفتر رییس‌جمهوری با ابلاغ سلام به دکتر روحانی و تقدیر از اقدامات و تلاش‌های انجام شده در سه سال گذشته، برای مسئولین و دولتمردان آرزوی توفیق خدمت بیشتر کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری آیت‌الله وحید خراسانی افزود: خدمت به مردم با نیت خیر و در راستای جلب رضایت اهل بیت(ع) به عنوان اصول اصلی دولت در تمامی برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات باید مدنظر باشد. اگر مسئولین بیش از پیش رابطه خود را با خداوند و امام زمان(عج) تقویت کنند، حتما در برابر همه مشکلات پیروز و موفق خواهند بود و هیچ مشکلی در برابر این دو کلمه تاب مقاومت نخواهد داشت.

محمد نهاوندیان، رئیس دفتر رییس‌جمهور، نیز در این دیدار که به مناسبت هفته دولت انجام شد، گزارشی از تلاش‌ها، اقدامات و خدمات دولت تدبیر و امید در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ارایه داد.

وی با ابلاغ سلام دکتر روحانی به اهتمام و توجه ویژه دولت به حل و رفع ریشه‌ای مشکلات و معضلات مردم و کشور اشاره و تصریح کرد: دولت با هدف تسهیل و تسریع مسیر پیشرفت کشور مجموعه برنامه‌ها و اقداماتی را برنامه‌ریزی کرد که در نتیجه آن‌ها همزمان با تلاش برای رفع محدودیت‌های اعمال شده در تعامل کشور با جهان، در داخل نیز با برنامه‌ریزی دقیق انجام شده، نرخ تورم بالای ۴۰ درصد مهار شده و رکود و نرخ رشد منفی رفع شدند.

نهاوندیان خاطرنشان کرد: با آرامش و ثبات ایجاد شده در کشور زمینه برای رونق اقتصادی در کشور از هر زمان دیگری مهیاتر است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.