به گزارش تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس، آلیس ولز سفیر آمریکا در اردن امروز یکشنبه پس از دیدار با خانواده های سوری که در حال عزیمت به کالیفرنیا و ویرجینیا هستند، تاکید کرد: آمریکا طی هفته جاری به هدف یک ساله خود برای اسکان ۱۰ هزار آواره سوری دست خواهد یافت.

برنامه اسکان آوارگان به یکی از بحث های داغ در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تبدیل شده است. دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه انتخابات آمریکا آوارگان سوری را یک تهدید بالقوه علیه امنیت ملی این کشور ارزیابی کرده است.

ترامپ همچنین قول داده است تا همه مهاجران غیر قانونی را از آمریکا اخراج کند. ولز در ادامه تصریح کرد: هدف اسکان ۱۰ هزار آواره سوری در سال مالی ۲۰۱۶ میلادی، دوشنبه دست یافتنی خواهد شد. طی ۲۴ ساعت آینده صدها آواره سوری دیگر از اردن وارد آمریکا می شوند.

برنامه اسکان آوارگان سوری شامل آسیب پذیرترین افراد خواهد شد شامل کسانی که در معرض خشونت یا شکنجه قرار داشتند یا بیمار هستند.

از سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون بیش از ۵ میلیون نفر از سوریه گریخته اند. اردن حدود ۶۶۰ هزار مهاجر سوری را پذیرفته است و این مساله فشار زیادی را به اقتصاد اردن وارد کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.