به گزارش فارس عبدالرضا رحمانی‌فضلی عصر امروز در چهارمین جلسه شورای اداری استان گلستان اظهار کرد: باید به اقتصاد مقاومتی ایمان داشته باشیم و به عنوان یک وظیفه سازمانی به آن نگاه کنیم.

وی ادامه داد: نگاه ما به اقتصاد مقاومتی نباید به گونه‌ای باشد که سرنوشت آن همانند مسکن مهر و هدفمند کردن یارانه‌ها شود که طرح‌های خوبی بود اما به گونه‌ای اجرا شد که به هدف اصلی نرسید.

وزیر کشور در خصوص اجرای اصل ۴۴ گفت: در این طرح تنها ۱۴ درصد از مسائل به بخش خصوصی واگذار شد و باقی طرح به نتیجه نرسید.

رحمانی‌فضلی با اشاره به اهمیت اجرای اقتصاد مقاومتی در سطح کشور گفت: از نظر فقهی به دلیل آنکه مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند باید همه ما آن را تکلیف بدانیم و نسبت به اجرای آن اهتمام داشته باشیم.

برای تقویت دین اسلام و کشور باید به اقتصاد مقاومتی با جدیت نگاه کنیم

وی افزود: از نظر سیاسی نیز با توجه به تهدیداتی که دنیای اسلام به دشمنان مواجه است، اقتصاد ضعف بزرگ ما است و برای تقویت دین اسلام و کشور باید به اقتصاد مقاومتی با جدیت نگاه کنیم.

وزیر کشور تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی از نظر امنیتی نیز یک ضرورت است و با توجه به اینکه تحریم‌ها برای ما مشکل‌ساز بوده، اگر می‌خواهیم پایه‌های امنیتی کشور که همان مردم هستند را تقویت کنیم، باید از ما راضی باشند و رمز رضایت مردم رفع مشکلات اقتصادی با اجرای اقتصاد مقاومتی است.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی باید در وجود ما ملکه شود، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی اجرای پروژه نیست و اجرای پروژه بخشی از اقتصاد مقاومتی است.

وی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی باید برای همه مردم به یک گفتمان تبدیل شود و همه باید آن را بپذیریم و در این راه باید به خوبی بتوانیم از علم نیز استفاده کنیم.

وزیر کشور گفت: دانش‌بنیان کردن اقتصاد مقاومتی یک اصل مهم است و باید در کنار تولید اقتصاد مقاومتی آن را به صورت عادلانه در تمام سطح جامعه اجرایی کنیم.

۱۰۰ اختیار در سطح کشوری به استانداران واگذار شده است

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه ۱۰۰ اختیار در سطح کشوری به استانداران واگذار شده است، تاکید کرد: در بودجه سال ۱۳۹۶، موضوع درآمد هزینه استان‌ها دوباره احیاء می‌شود و اعتقادم بر این است که استان‌‌ها می‌توانند از نظر درآمد خودکفا شوند.

وی با اشاره به مشکلات موجود در راستای پرداخت تسهیلات برای احیاء واحدهای تولیدی، متذکر شد: ۷ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی نیمه‌فعال در کشور وجود دارد که باید با ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات احیاء شوند و اگر در فرآیند پرداخت تسهیلات مشکلاتی وجود دارد باید ستادهای تسهیل و رفع موانع تولید در استان موضوع را به ما منعکس کنند.

وزیر کشور تصریح کرد: این مطلب درست است که بانک‌ها نباید بنگاه‌داری کنند اما باید بنگاه‌سازی کنند چون پیشران‌های مالی کشور بانک‌ها هستند.

رحمانی فضلی با اشاره به نقش مهم صدا و سیما در گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی، تأکید کرد: صدا و سیما با ساخت فیلم، سریال، موسیقی‌های تهییج‌کننده و حماسی در این راه گام‌های بلندتری بردارد.

وی با ابراز رضایت از فعالیت‌های مراکز استانی صدا و سیما در کشور، اظهار کرد: اعتقادم بر این است که باید ۹۰ درصد برنامه‌های صدا و سیما اقتصاد مقاومتی باشد و حتی باید در برنامه‌های کودک نیز این امر گنجانده شود.

تغییر یک فرماندار ۶ تا ۷ ماه آن شهر را عقب می‌اندازد

وزیر کشور با اشاره به برخی خواسته‌ها برای تغییر مدیران و مسئولان در سطح استان‌های کشور اضافه کرد: تغییر یک فرماندار ۶ تا هفت ماه آن شهر را عقب می‌اندازد و باید همه ما تلاش کنیم به جای تغییر مدیر، فعالیت‌های وی را با ارائه انتقادها و پیشنهادهای سازنده ترمیم کنیم.

رحمانی در پایان فضلی بیان کرد: اما این به این معنی نیست که کسی که توانایی ادامه مسئولیت ندارد را تغییر نخواهیم داد و هر زمان هر فردی که نتواند به وظیفه‌اش به خوبی عمل کند براساس اختیارات، وی را از آن مسئولیت تغییر می‌دهیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.