به گزارش ایرنا کشته شدن ۳۵ غیر نظامی در شمال سوریه، هشدار فرانسه به ترکیه در مورد اقدام احتمالی علیه کردها، گشایش ساختمان جدید سفارت فلسطین در سوریه و تشدید درگیری نیروهای ترکیه و کردها در جرابلس از جمله اخبار و رویدادهای مربوط به سوریه در روز یکشنبه ۷ شهریورماه است.

** محقق آلمانی: سوریه در نبود اسد با خلاء قدرت رو به رو می شود
«گونتر مایر» محقق سیاسی آلمانی و یکی از کارشناسان مطرح خاورمیانه در اروپا گفت که سوریه در صورت برکناری بشار اسد رئیس جمهوری این کشور، دچار خلاء قدرت بزرگی می شود که بی درنگ با گروه های تروریست پُر خواهد شد.

** ارتش ترکیه: 25 تن تروریست ها در شمال سوریه کشته شدند
ستاد فرماندهی ارتش ترکیه اعلام کرد، در عملیاتی که در واکنش به حمله به نیروهای این کشور در جرابلس صورت گرفت، ۲۵ تن از اعضای گروه تروریستی ی.پ.گ (یگانهای مدافع خلق) کشته شدند.

** به دنبال حمله ترکیه، ۳۵ غیر نظامی در شمال سوریه کشته شد
سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه از افزایش شمار تلفات غیر نظامیان در شمال سوریه خبر داد و اعلام کرد که به دنبال حمله هوایی و توپخانه ای ترکیه 35 غیر نظامی کشته و 75 نفر مجروح شدند.

** رویای سعودی برای فروپاشی نظام سوریه با آزادسازی داریا نقش برآب شد
شیخ « نبیل قاووق» نائب رئیس شورای اجرائی حزب الله لبنان تاکید کرد که با آزادسازی شهر داریا، رویای رژیم سعودی برای فروپاشی نظام سوریه نقش بر آب شد.

** هشدار فرانسه به ترکیه در مورد اقدام احتمالی علیه کردهای سوریه
وزیر امور خارجه فرانسه با ابراز خرسندی به آنچه ورود ترکیه به مبارزه با گروه تروریستی «داعش» خواند، به آنکارا در مورد اقدام احتمالی علیه کردهای سوریه، هشدار داد.

** ساختمان جدید سفارت فلسطین در سوریه گشایش یافت
ساختمان جدید سفارت فلسطین با حضور نمایندگان فلسطینی و جمعی از فلسطینیان ساکن در سوریه در دمشق گشایش یافت.

** آتش بس در سوریه پایدارتر می شود
مرکز روسی نظارت بر آتش بس سوریه اعلام کرد که توقف درگیری ها در مناطق مختلف این کشور در حال گسترش و پایدارتر شدن می باشد و شمار مناطقی که موافقت نامه پیمان ترک مخاصمه را امضا کرده اند به 481منطقه رسیده است.

** سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه: در سوریه بر روی مکانیزم انتقال قدرت نظر داریم
'ابراهیم کالین ' سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در مورد چرخش موضع آنکارا در قبال دمشق و آینده سیاسی سوریه گفت: سیاست ما بیشتر روی مکانیزم انتقال قدرت تا فرد، متمرکز است.

** تشدید درگیری نیروهای ترکیه و کردهای سوریه در جرابلس
در پی کشته شدن یک نیروی ترکیه و زخمی شدن سه تن از آنها درگیری های بین این نیروها و کردهای سوریه در جنوب شهر جرابلس تشدید شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.