به گزارش ایرنا، ثامر السبهان که از سوی دولت عراق عنصر نامطلوب که خارج از عرف دیپلماتیک عمل می کند،شناخته شده است، روز یکشنبه به شبکه العربیه گفت که روابط ریاض - بغداد متاثر از افراد نیست و وی فشاری که بر عراق وجود دارد را درک می کند.
سفیر سعودی که پیش از این بارها بخاطر نقض حاکمیت عراق از طریق رفتار و بویژه گفتار و نوشته هایش، اخطار گرفته است، روابطش با سیاستمداران عراقی را دوستانه خوانده و درعین حال گفته که سیاست های عربستان در عراق کاملا روشن و صریح است و هرگز تغییر نخواهد کرد.
السبهان در بخش دیگری از ادعاهایش که از آن بوی تحقیر می آید، گفته که شرایط فشار خارجی و تهدیدهای اعمال شده به عراق را درک می کنم و این فشارها از سوی کشوری که دخالت نظامی در کشور دیگر دارد و مشاوران نظامی آن حضور دارند، طبیعی است.
وی همچنین دولت عراق را به نوعی به دورویی متهم کرد و مدعی شده که 'آنچه درپشت درهای بسته گفته می شود و آنچه در رسانه ها انعکاس می یابد، متفاوت است'.
وزیر خارجه عراق امروز یکشنبه اعلام کرد که از همتای سعودیش عادل الجبیر خواسته است نسبت به تغییر سفیر سعودی در بغداد،به دلیل نقض حاکمیت عراق و ایجاد تشویش و تفرقه افکنی در این کشور، اقدام کند.
در همین حال خالد المفرجی از ائتلاف متحدون به ریاست اسامه النجیفی معاون سابق رئیس جمهور عراق ، در مخالفت با اخراج السبهان گفته که باید فرصت بیشتری به وی داده می شد.
السبهان بارها در نقض حاکمیت عراق اظهاراتی بیان کرده که دولت عراق و وزارت خارجه این کشور بارها مجبور شدند به وی تذکر دهند و بسیاری از جریان های سیاسی خواستار اخراج وی شده اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.