به گزارش خبرآنلاین، در همین راستا اولین مراسم تقدیر از مشاهیر و مفاخر در روز پنج شنبه ۱۱ شهریور ماه ساعت ۱۸:۳۰ در این مجموعه برپا خواهد شد. به همین منظور در سالن سینمای کاخ موزه ملت، نشست خبری پیرامون برپایی همایش تجلیل از مفاخر ایران زمین در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار شد.

این نشست با حضور مهندس سید بیوک موسوی مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، محمد حیدری مسئول روابط عمومی سعدآباد، دکتر قاضی کارآفرین برتر کشوری و مهندس عبدالوند، دبیر همایش و مجری طرح و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

در این نشست مهندس عبدالوند، مجری طرح مذکور با اشاره به اینکه، ایران کشوری مفاخر خیز و مفاخر پرور است، گفت: «تجلیل از مفاخر کشور وظیفه هر ایرانی است زیرا آنها تاریخ جاری کشورمان هستند.»

عبدالوند در ادامه توضیح داد: «به نظرم مجموعه سعدآباد در این سالها دچار سکون شده و مدتی است در اسن فکر بودیم که پوست اندازی برای تحول در این مجموعه انجام شود. برای همین به دنبال این هستیم که اجرای برنامه های فرهنگی مفید را در این مجموعه افزایش دهیم که تجلیل از مفاخر هم جزو آنهاست. گرچه مهم ترین وظیفه ما مدیریت ١٥ موزه این مجموعه است، اما چنین مجموعه تاریخی- فرهنگی توانایی و ظرفیت نقش آفرینی بیشتری در عرصه فرهنگی دارد، در صددیم فعالیت ها را گسترش دهیم.»

مهندس موسوی، مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد نیز با ذکر زحمات مرحوم داوود رشیدی در پویایی صنعت سینمای معاصر کشور و تربیت شاگردان زیاد در عرصه سینما و تسلیت برای این فقدان جانسوز گفت: «در کنار نگاه خاص و مستمر به موزه، جایگاه ویژه و ارزش های آن، مجموعه سعدآباد درب های خود را برای ورود و حضور هنرمندان، هنردوستان و مفاخر این سرزمین میگشاید و این روزها شاهد فعالیت های فرهنگی-هنری فاخری نظیر تئاتر، جشنواره، کنسرت ، نمایشگاه و ... در مجموعه فرهنگی تاریخی هستیم و در آینده ای نزدیک شاهد تجلیل از مفاخر هنری، فرهنگی، ورزشی، سینمایی، دفاع مقدس و ...این سرزمین خواهیم بود.»

موسوی در ارامه توضیح داد: «این حرکت به هیچ عنوان یک کار نمادین و یا تبلیغاتی و سیاسی نیست و با هدف حفظ شأن و منزلت مفاخر، تجلیل از آنها و گشودن درب های سعدآباد به روی این بزرگان صورت می گیرد.»

محمد حیدری، مسئول روابط عمومی سعدآباد نیز در این باره گفت: «ما به زودی برای تکریم و تعظیم مفاخر و سرمایه های ملی کشورمان در این مجموعه فرهنگی تاریخی دور هم جمع خواهیم شد و امیدواریم با تلاش همکاران این مجموعه و یاری اصحاب رسانه بتوانیم این بار عظیم را به دوش کشیده و موفق باشیم.»

دکتر حمیدرضا میرسید قاضی، کارآفرین برتر کشوری نیز در این جمع توضیحاتی را ارائه داد. او که تا کنون توسط سه وزیر تقدیر شده است از برنامه آینده اش درباره سفر به دور دنیا با دوچرخه با شعار «سهمی در احیای طبیعت» با به همراه داشتن بذر میلیون ها گیاه و کاشتن آنها در مسیر حرکت خبر داد و تابلویی زرین و مزین به تصویر رهبر انقلاب را به مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد اهدا کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.