به گزارش تسنیم، هدایت‌الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۷ شهریور) پارلمان در اخطاری با استناد به اصل ۸۴ و ۸۶ قانون اساسی اظهار کرد: حدود ۶۰ روز است که تقاضای طرح سئوال از یکی از وزرای را مطرح کرده‌ایم اما هنوز مجلس و کمیسیون مربوطه وزیر را برای پاسخگویی دعوت نکرده است.

وی برهمین اساس گفت: مگر ما چند ماه در دوره نمایندگی خود داریم که بتوانیم نظارت داشته باشیم لذا از این منظر شان مجلس رعایت نشده است.

نماینده مردم ایذه و باغملک با اشاره به قراردادهای جدید نفتی گفت: بنده در سطح ملی درباره قراردادهای نفتی اظهارنظر داشتم که انتظار داریم، روابط عمومی وزارت نفت پاسخ صحبت‌های ما را بدهد، نه سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس که در حد روابط عمومی وزارت نفت صحبت‌های ما را نقد می‌کند.

خادمی تصریح کرد: ایشان از من سوال کردند که آیا از توضیحات وزیر نفت قانع شدید؟ که من پاسخ دادم خیر. مخالفم و قراردادهای جدید نفتی چیزی نیست که قابل اصلاح باشد اما با سرمایه‌‌گذاری در نفت موافقم و در مجلس نیز عرض کردم که آقای وزیر بهتر است دین متقابل انجام دهید.

وی ادامه داد: سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس از قول من عنوان کرده است که با سرمایه‌‌گذاری خارجی مخالفم و در جای دیگر نیز در مقام سخنگوی مجلس به عنوان طرفدار ظاهر شده است که انتظار است اینگونه نباشد.

نماینده باغملک و ایذه افزود: وقتی یک پایگاه خبری از ایشان سؤال کرده است چرا ۵ نفر موافق با قراردادهای نفتی و دو نفر مخالف صحبت کردند؟ می‌گوید خود این قرعه نیز نشان می‌دهد که تعداد مخالفان و موافقان قراردادهای جدید نفتی چند نفر هستند و به شکل ظریفی خاطرنشان کرده است که در این مجلس موافقان خیلی بیشتر از مخالفان هستند که حتی اگر این گونه هم باشد، انتظار از سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس جز این است.

در ادامه علی مطهری نایب‌رئیس دوم مجلس شورای اسلامی که اداره جلسه علنی را برعهده داشت، در توضیح اخطار خادمی گفت: تذکر شما در مورد بررسی سوال از وزرا در کمیسیون‌ها وارد است و کمیسیونها باید مهلت ۱۵ روزه را رعایت کنند. یعنی وقتی سوالی به کمیسیون رسید حداکثر ظرف مدت ۱۵ روز جلسه با وزیر را تشکیل دهند.

به گزارش تسنیم،‌ در ادامه این جلسه، بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در واکنش به تذکر هدایت‌الله خادمی نماینده ایذه و باغملک گفت: بنده طبق وظیفه‌ قانونی‌ام گزارشی از جلسه غیرعلنی مجلس ارائه کردم و قبل از آن شخصا با آقای خادمی صحبت کردم و ایشان گفت با هر نوع قراردادی مخالف است اما خوشحالم که امروز می‌گویند فقط با قراردادهای آی پی سی مخالفند که این یک گام رو به جلو است.

وی ادامه داد: طبیعی است در جلسه‌ای که وزیر صحبت می‌کند یک عده موافق و یک عده مخالف برای بیان اظهاراتشان ثبت نام می‌کنند که در جلسه مربوط به قراردادهای جدید نفتی آقایان تاجگردون، وکیلی، زارع و حسنوند به عنوان موافق صحبت و دو بزرگوار به عنوان مخالف اظهاراتشان را بیان کردند؛

این نماینده مجلس افزود: بنده هرگز نگفتم که این افراد چطور انتخاب شدند. اگر همین الان رای استمزاجی گرفته شود، تعدادی موافق سرمایه‌گذاری هستند اما حرف من این است که تا چه زمانی برخی می‌خواهیم با هر نوع سرمایه‌گذاری در کشور مخالف باشیم. بگذاریم ۴ تا کار انجام شود.

نعمتی در پایان گفت: اگر آقایان ایرادات‌هایی به قراردادهای جدید نفتی دارند به هیئت تطبیق جدید مصوبات ارائه کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.