محمدعلی کمالی سروستانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: قیمت گوشت مرغ در بازار ثبات پیدا کرده و در برخی مناطق که با نوسان همراه است که شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به عرضه دولتی ذخایر استراتژیک گوشت مرغ منجمد می‌کند.

وی افزود: قیمت مرغ زنده در مرغداری به صورت نقدی کیلویی ۴۸۰۰ تومان و به صورت نسیه و با پرداخت چند ماهه کیلویی ۴۹۵۰ تومان است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران ادامه داد: هر کیلوگرم مرغ آماده طبخ به صورت عمده‌فروشی ۷۱۰۰ تومان و در خرده‌فروشی‌ها به صورت میانگین کیلویی ۷۶۰۰ تومان عرضه می‌شود. البته ممکن است در برخی ناطق بیشتر یا کمتر از این قیمت وجود داشته باشد.

محمدعلی کمالی سروستانی تاکید کرد: براساس قانون انتزاع، تنظیم بازار محصولات کشاورزی بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است اما در کمیته حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان این وزارتخانه تنها یک عضو است و باید تابع تصمیم‌گیری‌ها باشد.

به گزارش ایسنا، بازار گوشت مرغ از اواخر تیرماه روند افزایشی در پیش گرفته و دستخوش تحولات نسبتا زیادی شده است و تا مرز کیلویی ۸۵۰۰ تومان هم پیش رفت کرد و اکنون به طور متوسط نزدیک به کیلویی ۸۰۰۰ تومان و حتی بالاتر به دست مصرف کنندگان می‌رسد؛ این در حالی است که وزارت جهاد کشاورزی در آخرین اظهار نظر خود اعلام کرده که قیمت منطقی گوشت مرغ در بازار نباید از کیلویی ۷۳۰۰ تومان بیشتر باشد و اگر بیش از این قیمت عرضه شود گران‌فروشی است که با توجه به این صحبت‌ها گران‌فروشی آشکار گوشت مرغ همچنان ادامه دارد و تا کنون برخورد جدی توسط دستگاه‌های نظارتی مربوطه با آن صورت نگرفته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.