به گزارش تسنیم به نقل از مسقط دیلی، تجار ایرانی و عمانی معتقدند سرمایه گذاری ها بین دو کشور تنها از طریق ارتقاء خطوط کشتیرانی امکان پذیر خواهد بود.

یک گروه ۲۰ نفره از مقامات و تجار شعبه باطنه جنوبی اتاق بازرگانی و صنایع عمان اخیرا به استان اصفهان سفر کرده اند. این سومین سفر هیئتی از اتاق بازرگانی و صنایع عمان به ایران به شمار می رود.

در این سفر هیئت عمانی خواستار افزایش خطوط کشتیرانی «از موسندام به بندرعباس» شدند.انگ حمود السعدی، رئیس هیئت مدیره شعبه باطنه جنوبی اتاق بازرگانی و صنایع عمان، «نبود کشتیرانی سازمان یافته» و هزینه بالا را از «چالش های» سرمایه گذاری برشمرد.

ماه گذشته، شرکت ملی حمل بار عمان یک سرویس کشتیرانی از خساب در موسندام به جزیره قشم ایران راه اندازی کرد. در ماه فوریه، یک خط کشتیرانی توسط شرکت ایرانی خدری جهان دریا از بندر سوهار عمان به بندر شهید رجایی راه اندازی شد.

انگ السعدی خاطرنشان کرد با وجود لغو تحریم های غرب علیه ایران، مشکلات در زمینه انتقال پول همچنان وجود دارد.

تجار عمانی ابراز امیدواری کردند که سرمایه گذاری های دوجانبه و صدور محصولات ایرانی به عمان افزایش یابد.

انگ السعدی همچنین از شرکت های ایرانی برای سرمایه گذاری در عمان دعوت کرد. مقامات دو کشور در دیدارهای خود فرصت های مشترک در زمینه های سیمان، لوله و سرامیک سازی را مورد بررسی قرار دادند.

در این سفر، هیئت عمانی از کارخانجات فولاد، سرامیک و خودروسازی ایران بازدید کرد. این هیئت همچنین از یک مرکز سرمایه گذاری و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان بازدید کرد.

خلفان البحری، مدیر شعبه باطنه جنوبی گفت، بهبود وضعیت سیاسی بین ایران و قدرت های جهانی فرصتی برای ماست. «ایران بازاری بزرگ است و ما انتظار داریم مبادلات تجاری بین دو کشور ارتقا پیدا کند.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.