به گزارش خبرآنلاین، رییس شورای عالی فضای مجازی با اشاره به آغاز به کار فاز اول شبکه ملی اطلاعات در هفته دولت، گفت: طراحی و اجرای این شبکه عظیم اطلاعاتی توسط نیروهای توانمند داخلی اقدامی ارزشمند و گامی مهم در مسیر دسترسی همگانی به اطلاعات و تسهیل و تسریع روند توسعه است.رئیس جمهور همچنین از وزارت اطلاعات، مرکز ملی فضای مجازی و کلیه دست‌اندرکاران طراحی و اجرای مرحله اول شبکه ملی اطلاعات قدردانی کرد.

در ادامه این جلسه، براساس اصول و الزامات مصوب شورای عالی فضای مجازی در اواخر سال ۹۲، گزارش اقدامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در پیاده‌سازی مرحله نخست شبکه ملی اطلاعات ارائه گردید.

براساس اقدامات انجام شده، ظرفیت‌های ملی برای ذخیره، پردازش و توزیع داده‌های حجیم در سطح ملی بوجود آمده و با توسعه شبکه‌های دسترسی، امکان مبادله دیتا در داخل شبکه ملی برای کاربران مختلف با تعرفه‌های مناسب‌تر حاصل شده است.

همچنین در این شبکه، خدمات اینترنت بین‌الملل و ترافیک داخل به طور همزمان برای کاربران ممکن شده و با سیاست‌های اقتصادی و تعرفه ترجیحی تلاش می‌شود نسبت به توسعه، تولید و توزیع محتوای بومی، اشتیاق و صرفه اقتصادی بوجود آید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.