به گزارش نامه، آیت الله محسن غرویان، در خصوص حواشی اخیر پیرامون لغو کنسرت‌ها در برخی از شهرها از جمله مشهد گفت: معتقدم یکسری ابهامات مفهومی و لفظی در این زمینه وجود دارد، خود مفهوم کنسرت و مصادیق و محتوای آن جای بحث دارد که مسئولین فرهنگی و وزارت ارشاد باید توضیحاتی را ارائه دهند که کنسرت اقسام و محتوای دارد که میتواند محتوای عرفانی و از این قبیل داشته باشند.

وی ادامه داد: آهنگ و موسیقی‌های که نواخته می‌شود اغلب محلی است که مورد پسند مردم است و باید در این خصوص توضیحاتی دهند و ابهامات را رفع کند.

غرویان با بیان اینکه برخی از آقایان گفته‎‌اند کنسرت مگر برای مردم آب و نان می‌شود، تصریح کرد: به نظرم این سخنان هم کاملا اشتباه است. بحث کنسرت بحث آب و نان نیست و با ملاک آب و نان نمیتوان مورد ارزیابی قرار داد.کنسرت هم نوعی موسیقی است که با فرهنگ و ارزش‌های مردم ارتباط دارد و نمیتوان همه چیز را با ملاک آب و نان تعیین کرد؛ اگرنه می‌توان گفت که سخنانی هم که پشت تریبون زده می‎‌شود مگر برای مردم نان و آب می‌شود. برخی از سخنرانی ‌ها هم برای مردم نان و آب نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه مردم برای فرهنگ خود ارزش قائل هستند، خاطرنشان کرد:کنسرت و موسیقی را مردم دوست دارند و علاقه دارند که مقداری از وقت خود را با چنین مسائل فرهنگی پر کنند و نشاط پیدا کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در زمان قاجار شاه می‌خواست به خیابان بیاید، نزدیکان شاه به مردم می‌گفتند بروید بروید شاه می‌خواهد بیاید. یک عارفی که این صحنه را دید نامه‌ای به شاه نوشت و گفت شاه و حاکم حقیقی فردی است که به مردم بگوید بیایید بیایید. در استان خراسان هم نباید آقایان بگویند از استان خراسان بروید بروید. نمی‌شود که به مردم گفت که هرکس نمی‍‌‌خواهد از این شهر برود. این اصلا با مشی امامان ما همخوانی ندارد و ما باید همواره مردم را به سوی خود جذب کنیم.

این مدرس حوزه و فلسفه با بیان اینکه در کشور ما حکومت فدرالی حاکم نیست، تصریح کرد:زمانی که یک موضوع قانونی است و وزارت کشور در همه جای کشور آن را قانونی و مجاز می‌داند که نمی‌شود در شهری مجاز و در شهری دیگر غیر مجاز باشد، حلال و حرام خداوند که یکسان و نسبی نیست .کنسرت‌ها اگر مجوز قانونی دارند در همه کشور مجاز است که برگزار شود البته مردم همواره احترام مقدسات و ائمه را در حد خودشان دارند اما طبیعتا نیاز به شادی و نشاط و کنسرت‌های اخلاقی هم دارند و این نیاز‌ها باید در کنار هم تامین شود.

غرویان تاکید کرد: اینکه برخی برای رسیدن به اهداف و خواسته‌های خود سعی به قانون شکنی و هنجار شکنی کنند که هرج و مرج ایجاد می‌شود و استان‌‌های دیگر هم تقاضاهای دیگر می‌کنند.همه کشور باید طبق یک قانون عمل کنند

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.