به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "دی پرسه"، ظاهرا ترکیه بعد از کودتای نافرجام ۱۵ جولای در این کشور همچنین تلاش می کند تا در اتریش نیز طرفداران جنبش فتح الله گولن را شناسایی کند.

به گزارش مجله خبری "پروفایل"، ترکیه همچنین در اتریش به صورت فشرده به دنبال طرفداران جنبش گولن می گردد.

بر اساس اعلان وزیر دادگستری اتریش از زمان کودتای شکست خورده نظامی ۱۵ جولای در ترکیه از طرف سازمان های این کشورتلاش روزافزونی برای شکار و شناسایی مجرمان در اتریش شکل گرفته است.

در سایه این تلاش ها از طریق اینترپل به مقامات اتریشی حکم بازداشت برخی افراد ارسال می شود. البته وزارت دادگستری آمار دقیقی در این باره ارائه نداده است.

دولت ترکیه فتح الله گولن که در آمریکا به سر می برد و جنبش وی را مغز متفکر کودتای نافرجام در کشورش می داند.

اخیرا رسانه های آلمانی از فعالیت های گسترده سازمان اطلاعات ترکیه در آلمان و درخواست این سازمان برای همکاری با سازمان اطلاعات امنیت آلمان برای دستگیری طرفداران این جنبش خبر داده اند.

سخنگوی امنیتی حزب سبز اتریش نیز چندی پیش از جاسوسی سازمان اطلاعات ترکیه از مخالفان اردوغان و شناسایی آن ها در کشورش خبر داد.

بر اساس بررسی های "پیتر پیلز"، سخنگوی امنیتی سبزهای اتریش، سازمان اطلاعات ترکیه MIT از برخی هموطنان خود در اتریش جاسوسی می کند. هدف اصلی این سازمان اطلاعاتی ترکیه شناسایی مخالفان حزب عدالت و توسعه و شخص رئیس جمهور این کشور است.

به گفته وی سازمان اطلاعات ترکیه با کمک سازمان های حامی حزب عدالت و توسعه یک شبکه اطلاعاتی گسترده را در اتریش تشکیل داده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.