به گزارش ایسنا، بنابر اعلام پست‌بانک ایران، خسرو فرحی مدیرعامل این بانک در جلسه شورای اداری مدیریت شعب استان مازندران که با حضور حسن خیریان پورمعاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار مازندران برگزار شد، ضمن اعلام خبر فوق و تبریک هفته دولت گفت:با توجه به تفاهم‌نامه‌های منعقده با صندوق توسعه ملی مقرر است که ۳هزار و ۵۰۰میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش برای بخش‌های ICT ، IT و دانش‌بنیان و هچنین کشاورزی، آب و خاک، زراعت و مشاغل و صنایع متوسط و خرد به فعالان و متقاضیان این حوزه‌ها پرداخت کنیم. براین اساس آماده پذیرش درخواست‌های هموطنان هستیم.

وی تصریح‌کرد: براساس برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با شرکت‌های پیمانکار و طرف قرارداد این وزارتخانه برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی روستایی همکاری خوبی داریم و در این راستا تسهیلات مورد نیاز را بدون محدودیت در اختیارشان قرار می‌دهیم و خوشبختانه استقبال خوبی نیز به عمل آمده است.

فرحی افزود: قرارداد ارزی نیز با صندوق توسعه ملی منعقد کردیم و آماده پذیرش و تأمین مالی طرح‌ها و پروژه‌های این حوزه نیز هستیم.

مدیرعامل بانک خاطرنشان ساخت: این بانک به عنوان یک بانک دولتی توسعه‌ای و تخصصی در صدد است تمامی خدمات بانکی را در سطح کشور ارایه کند و صرفا به دنبال سودآوری نیست بلکه به دنبال ارایه بهینه و تقویت بنیه مالی و سرمایه‌ای خود است.

وی عنوان کرد: پست‌بانک‌ها در دنیا از موفق‌ترین بانک‌ها هستند و به عنوان نمادهای مالی توسعه‌ای و تخصصی به دنبال خرده‌بانکداری و تأمین مالی خرد هستند و همواره مورد اعتماد مردم هستند.

فرحی اضافه کرد: پست‌بانک ایران نیز به عنوان یک بانک توسعه‌ای و تخصصی همواره از نظام بانکی کشور تبعیت می‌کند و مورد حمایت وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی و ارتباطات و فناوری اطلاعات و بانک مرکزی است.

مدیرعامل تاکید کرد: ایجاد پست بانک به‌عنوان یک مطالبه عمومی است و ظرفیت‌های ویژه خوبی را در خود ایجاد کرده و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در مردادماه عملا به عنوان بانک توسعه‌ای و تخصصی و بزرگ‌ترین خرده بانکدار کشور ماموریت‌های جدیدی را عهده‌دار شده که بایستی بتواند شبکه خوشه‌ای در سطح کشور ایجاد کند.

وی تصریح کرد: این ماموریت، قابلیت‌های فوق‌العاده ویژه‌ای را به پست بانک ایران می‌دهد و تلاش می‌کنیم کانال مالی خوبی بین دولت و بخش‌های مختلف اقتصادی در راستای خدمت به توسعه کشور باشیم.

فرحی اظهار داشت: توسعه ظرفیت‌های فنی اعم از سخت‌افزاری و نرم‌افزاری از مهم‌ترین برنامه‌های این بانک است و طی ماه‌های اخیر از Core Banking جدید بانک که یک سامانه یکپارچه و بی‌نظیری در سطح شبکه بانکی کشور است بهره‌برداری می‌کنیم. با راه‌اندازی این سامانه عملیات بانکی شعب و ۱۲هزار باجه نمایندگی بانکی سراسر کشور بصورت همزمان همدیگر را تحت پوشش می‌دهند.

وی در پایان ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت‌گرفته در مدیریت شعب استان مازندران عنوان کرد: این استان ظرفیت‌های خوبی از جمله کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری و صنعت دارد که بایستی روسای شعب با ایجاد تعامل مناسب بتوانند بهره کامل را از آ ن ببرند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.