به گزارش «تابناک» دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء عراق صبح امروز شنبه ششم شهریور در دیدار با «دکتر علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی که بعنوان اولین برنامه رسمی خود پس از سفر به ایران انجام شد؛ با اشاره به کمک‌های ملت ایران به مردم عراق اظهار داشت: من از ملت ایران و مقام معظم رهبری که در عراق و سوریه در کنار ما ایستادند، تشکر می‌کنم. در این دو کشور خون رزمندگان ایرانی در کنار خون رزمندگان عراقی و سوری در جریان مبارزه با گروه‌های تروریستی ریخته شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین «شیخ اکرم الکعبی» گفت: به فضل خداوند بسیاری از مناطق عراق که تحت سیطره داعش قرار داشت، با کمک ایران آزاد شد و ما پیروزی‌های بسیاری را برابر این گروه تروریستی در عراق بدست آوردیم.

وی افزود: بسیاری از مناطق اشغالی در عراق از دست داعش آزاد شد و اکنون تروریست‌های داعشی در عراق تنها در شهر موصل و مناطق محدودی از صحرای استان الانبار حضور دارند.

وی در خصوص نفوذ داعش در عراق تصریح کرد: زمانی که نیروهای اشغالگر آمریکایی در عراق حضور داشتند، تصور می‌کردند که با یک سری عملیات نظامی، القاعده از بین می‌رود، اما به دلیل پایگاه فکری القاعده، این گروه تروریستی در عراق باقی ماند و داعش به وجود آمد.

فرمانده برجسته نیروهای مردمی (الحشد الشعبی) عراق با اشاره به عملیات مهم آزادسازی شهر استراتژیک موصل گفت: جنگ موصل، یک جنگ سرنوشت ساز در عراق است که خط سیر حرکت مقاومت اسلامی در عراق را تعیین می‌کند. معرکه موصل، نبرد با آمریکا و حزب بارزانی است. بارزانی برای تشکیل یک دولت طرافدار اسرائیل در کردستان عراق تلاش می‌کند.

الکعبی تاکید کرد: اگر گروه‌های مقاومت تحت حمایت ایران در عراق نبودند، این کشور به وضعیت اسفناکی دچار می‌شد و مقاومت اسلامی نُجَباء به عنوان یکی از گروه‌های تحت حمایت جمهوری اسلامی، در تمامی مناطق عملیاتی عراق حضور دارد. همچنین ما در استان حلب در بازه‌های زمانی بسیاری حضور داشتیم و اکنون هم که نیروهای ما در حلب مستقر هستند؛ بر این منطقه تسلط دارند.

وی در خصوص همکاری این جنبش با حزب الله لبنان تصریح کرد: ما در کنار رزمندگان حزب الله لبنان در منطقه "زینبیه" دمشق حضور داشتیم. همچنین در دوره‌ای هم با این رزمندگان در محاصره شهر حلب بودیم و می‌خواستیم که راهی به سوی شهرک خناصر در استان حلب باز کنیم.

دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء عراق با اشاره به دو شهرک شیعه نشین تازه آزاد شده حومه شمال استان حلب اظهار داشت: رزمندگان ما در عملیات آزادسازی نبل و الزهرا نیز حضور موثری داشتند.

الکعبی، در بخش دیگری از سخنانش به افشاگری درمورد گروه‌های تروریستی تکفیری پرداخت و گفت: جبهة النصرة تحت حمایت کامل و مستقیم کشور قطر است و البته عربستان و آمریکا نیز حمایت‌های خود را از این گروه تروریستی دریغ نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: موشک‌هایی با قیمت‌های بسیار هنگفت با پول سعودی‌ها از آمریکایی‌ها خریداری شده و این موشک‌ها از طریق مرز ترکیه وارد خاک سوریه می‌شود و در نهایت، در اختیار تمام گروه‌های تروریستی فعال در سوریه قرار می‌گیرد.

فرمانده برجسته نیروهای مردمی (الحشد الشعبی) عراق ادامه داد: تروریست‌ها آنقدر از نظر تسلیحات و تجهیزات‌ نظامی از سوی کشورهای مطرح شده تامین می‌گردند که حتی برای هدف قرار دادن یک نفر هم از موشک‌های پیشرفته آمریکایی استفاده می‌کنند.

الکعبی به سناریوی نمادین "آتش بس" در سوریه نیز اشاره و تاکید کرد: تروریست‌ها در سوریه هیچ اعتقادی به آتش بس و آرامش ندارند و در این شرایط تنها به سوء استفاده از این فرصت برای اشغال مناطق دیگر می‌پردازند.

وی در پایان با اشاره به حمایت کشورهای مختلف از گروه‌های تروریستی گفت: طبق اسنادی که در دست داریم، بیش از ۱۴۰ کشور در سوریه از تروریست‌ها حمایت می‌کنند و ما در حقیقت در این کشور با جبهه تکفیر نمی جنگیم، بلکه ما به رهبری آیت الله العظمی خامنه ای و هدایت های ایشان در حال مقابله با بیش از ۱۴۰ کشور هستیم و پیروزی های بسیار بزرگی را در سوریه بدست آوردیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.