به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه ایندیپندنت، قرار است نتایج این بازرسی به شکل علنی منتشر شده و در عین حال به استفاده کنندگان از خدمات رایگان دولتی اجازه دهد که ببینند مسائلی مثل نژاد، جنسیت و سطح درآمد افراد تا چه حد در بهره مندی آنها از خدمات دولتی مثل بیمارستانها، مدارس و اشتغال تاثیر می گذارد.

ترزا می، نخست وزیر انگلیس دستور داده بررسی شود، دو دسته سفید پوستان و اقلیتهای قومی در طبقه کارگر انگلیس در زمینه بهره مندی از خدمات رایگان دولتی نظیر بهداشت و درمان، آموزش، پلیس و خدمات قضایی با چه رفتاری مواجه می شوند.

هدف از این بازرسی این است که تبعیض قائل شدن و نابرابری های نژادی و اجتماعی-اقتصادی در رفتار نهادهای دولتی انگلیس مشخص شده و همچنین مشخص شود تا چه حد بی عدالتی در برخورداری افراد جامعه از خدمات رایگان به دلایلی نظیر سابقه، طبقه اجتماعی، جنسیت و در آمد آنها وجود دارد.

نخست وزیر انگلیس در این راستا گفت، یافته های این بازرسی قرار است "نوری را بر بی عدالتی ها در انگلیس بتاباند."

همچنین یک گزارش جدید نیز دریافته که تبعیض و نابرابری های نژادی در انگلیس "تثبیت شده اند".

نخست وزیر انگلیس در این دستور که نخستین دستور خود از زمان بازگشت از تعطیلات تابستانی است، از نهادهای دولتی خواسته تا موارد و تجارب گوناگون و نتایج به دست آمده مربوط به نحوه استفاده گروه های مختلف جامعه اعم از اقلیتها و سفیدپوستان حاکم از خدمات رایگان دولتی را شناسایی و گزارش کنند.

قرار است این اطلاعات در عرض یک سال آینده منتشر شده و هر ساله به روز رسانی شوند و در عین حال حوزه های مختلف خدمات دولتی نظیر بهداشت و درمان، آموزش، استخدام، رفاه، مهارت و نظام عدالت کیفری را پوشش دهد.

بر اساس اعلام دولت انگلیس، این بازرسی به لحاظ ابعاد و شفافیت قرار است بی سابقه باشد و مردم را قادر سازد که مقامات را از بابت ارائه خدمات دولتی و بهبود خدمات رسانی پاسخگو بدانند.

ترزا می گفت، این بازرسی کمک خواهد کرد تا وعده اصلی وی مبنی بر این که "کشور انگلیس برای همه کارآمد باشد نه فقط برای یک اقلیب برگزیده معدود" عملی شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.