به گزارش ایرنا، محمد نهاوندیان در دیدار با آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید که به مناسبت هفته دولت انجام شد، با ابلاغ سلام رئیس جمهوری و مسئولان دولت و ارایه گزارشی جامع از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته، افزود: از این رهگذر دستاورد مهم دولت یازدهم، بستر فعالیت اقتصادی در کشور به نحو مناسبی سامان یافته و امروز بخش خصوصی به دور از التهاب و اضطراب های گذشته می تواند فعالیت اقتصادی داشته باشد.

وی در این دیدار که عصر روز گذشته برگزار شد، با برشمردن شرایط دشوار کشور در سال های پیش از آغاز فعالیت دولت یازدهم، افزود: دولت تلاش داشته تا شرایط تورمی، بیکاری و رکود را که در سال های گذشته رشد اقتصادی را به منفی ۶.۸ رسانده بود با مقاوم سازی اقتصاد و پیگیری و اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی با کمترین اتکا به منابع درآمد نفت، به مثبت ۵ درصد در سال جاری برساند.
نهاوندیان با اشاره به شرایط اقتصادی کشور بعد از رفع تحریم ها و اجرایی شدن برجام، گفت: دولت با حفظ استقلال، مبانی و اصول انقلابی نظام و از رهاورد تعامل سازنده با کشورهای دیگر، موفق شده شرایط بین المللی را به نفع اهداف و مطالبات نظام و کشور نزدیک کند.
وی هم چنین دستاوردهای دولت در حوزه های مختلف اقتصادی از جمله کشاورزی، حمل و نقل، انرژی، مسکن، بهداشت و درمان را تشریح کرد.
رئیس دفتر رئیس جمهوری روز گذشته با آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید و حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت الله سید علی سیستانی در ایران دیدار و گفت و گو و در جلسه اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز شرکت کرد.
نهاوندیان امروز نیز با حضرات آیات مراجع تقلید مکارم شیرازی و موسوی اردبیلی دیدار و گفت و گو کرد.
هشتم شهریورماه، سالروز شهادت محمد علی رجایی و حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد باهنر رئیس جمهوری و نخست وزیر وقت ایران در سال 1360 به عنوان روز مبارزه با تروریسم و دوم تا هشتم شهریور ماه به نام هفته دولت نامگذاری شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.