به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه لبنانی الدیار، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید در کنفرانسی خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا امکان ایجاد منطقه امن به ویژه برای پناهجویان در داخل سوریه وجود دارد، گفت: با توجه به تعهدات نظامی ضروری جهت تضمین فعالیت (چنین مناطقی) به صورت کارآمد، این مساله همچنان خارج از دستورکارها است.


این اظهارات مقام آمریکایی پس از آن مطرح شد که مسئولان ترکیه‌ای اعلام کردند که تصمیم دارند مناطق امنی را برای "پناه دادن به آوارگان" در اطراف شهر جرابلس سوریه ایجاد کنند.

اخیرا نیروهای ارتش آزاد سوریه با حمایت نظامی ترکیه، جرابلس را تحت تصرف خود درآورند.

از سوی دیگر، جاش ارنست مدعی شد، این حمایت مسکو از نظام اسد است که مانع از عمیق‌تر شدن همکاری نظامی میان روسیه و آمریکا در سوریه می‌شود.

وی عنوان داشت: روسیه توجه خود را نسبت به توسعه همکاری نظامی میان دو کشور ابراز کرد، اما ما نسبت به توجه بسیار زیاد روس‌ها به حمایت از نظام اسد نگرانی خود را ابراز کردیم. این مساله چشم‌اندازهای ایجاد راهکار سیاسی برای بحران سوریه را دور و در مسیر رساندن کمک‌های انسانی به منطقه سنگ اندازی می‌کند.

ارنست گفت که ایالات متحده می‌خواهد شاهد این امر باشد که روسیه و سوریه نیات شفافی برای وفای به تعهدات خود در چارچوب آتش بس امضا شده در چند ماه قبل داشته باشند و با اقدامات میدانی خود این مساله را ثابت کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.