به گزارش نامه نیوز، امروز موافقان و مخالفان دولت روحانی در یک زمینه با هم اتفاق نظر دارند و از رییس جمهور انتقاد می‌کنند. «فرهنگ» مسئله‌ای است که هم موافقان و هم مخالفان روحانی را متهم به کم کاری می‌کنند.

باران کوثری از مهم‌ترین حامیان روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ می‌گوید:« به عنوان کسی که هم به این دولت رأی دادم و هم تا جایی که توانستم برایش رأی جمع کردم سخنم این است که مطالبات ما را برآورده کنند. اینکه می گویند تحت فشارند هم توجیه مناسبی نیست. شما خودتان می دانستید که تحت فشارید؛ چه فشار سیاسی چه فشار اقتصادی. قطعا به این فشارها آگاه بودید و بعد پیشقدم شده‌اید برای کاندیداتوری پس باید به مطالبات ما پاسخ گویید.»

آیت‌الله علم الهدی امام جمعه مشهد نیز خطاب به دولت می‌گوید:« عدم موفقیت‌های دیگر مربوط به خود عزیزان است به‌ویژه در حوزه فرهنگی. در آفند و پدافند فرهنگی یک ولنگاری وجود دارد و تساهل و تسامحی دیده می‌شود که دارای علت است و علت آن توجه سیاسی برخی مسئولان و متولیان فرهنگی به قشر "اقلیت لائیک" در این کشور است.برای خوشایند یک قشر لائیک می‌خواهند در اجرای ارزش‌های دینی دچار ولنگاری شوند تا جائی که برای خوشایند این‌ها حتی توهین به روحانیت وابسته به مقام ولایت را صورت می‌دهند و این درست نیست و این ولنگاری قابل اغماض نیست.»

همانطور که مشاهده می‌کنید هم موافقان و هم مخالفان از رفتار دولت روحانی در زمینه فرهنگ انتقاد می‌کنند و به نظر می‌رسد رییس جمهور نتوانسته است هیچ یک از طرفین را راضی نگه دارد. می‌شود گفت که فرهنگ پاشنه آشیل دولت یازدهم است.

این روزها موافقان از روحانی می‌خواهند در برابر لغو کنسرت‌ها به ویژه در شهر مشهد بایستد و اجازه ندهد کنسرت‌ها لغو شود. از سوی دیگر مخالفان می‌گویند کنسرت‌های که در آن عیاشی صورت می‌گیرد باید لغو شود و در مملکت اسلامی نباید این چنین مراسمی برگزار شود.

مخالفان و موافقان روحانی فاصله‌های زیادی باهم دارند. آنها در بسیاری از مسائل مثل هم فکر نمی‌کنند اما فرهنگ باعث شده است هر دوی آنها از روحانی انتقاد کنند.

به نظر می‌رسد در این میان روحانی به دلیل احتیاج به رایی که در بهار ۹۶ دارد باید از بین این دو یکی را انتخاب و دغدغه‌های آنها را برطرف کند. سخنرانی این روزهای حسن روحانی اما نشان می‌دهد او خود نیز چندان موفق لغو کنسرت ها و سخت گیری در مسائل فرهنگی نیست.

او اگر می‌خواهد رای کسانی که دغدغه مسائل فرهنگی دارند مانند برگزاری کنسرت به صورت صریح اعلام نظر کند و مشکلات آنها را حل کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.