به گزارش خبرآنلاین هر ساله بودجه‌های قابل توجهی از سوی بعضی از سازمان‌ها برای آموزش مهارت‌های زندگی هزینه می‌شود اما بازخورد و برونداد این همه هزینه نه تنها محسوس نیست بلکه در بعضی از موارد، نتایج معکوس نیز به بار می‌آورد.

از سال ۱۳۶۸ که رهبر معظم انقلاب اسلامی، موضوع مهندسی فرهنگی در مقابله با شبیخون فرهنگی را مطرح کردند تا امروز شعارهای مختلفی برای سال‌های مختلف در نظر گرفته شده است که از الگوی مصرف تا حمایت از تولید و سرمایه ملی و تا خلق حماسه اقتصادی و سیاسی ادامه یافته است.

سوالات بیست گانه ایشان در آغاز سال ۹۲، نقشه راه برای کاهش آُسیبهای اجتماعی می‌تواند باشد در صورتی که نخبگان در کنار سازمان‌های متولی، برای طراحی و برنامه‌ریزی نقشه‌های عملیاتی دست به کار شوند.

سرلوحه تمام رهنمودهای اقتصادی در سال‌های گذشته در اقتصاد مقاومتی تجلی یافته است. مقاومت در مقابل ویروس‌های اجتماعی و فرهنگی که همانند موریانه، در حال خوردن تنه تنومند جامعه هستند.

برای تحقق اقتصاد مقاومتی، باید از خانواده شروع کرد. آماده‌سازی زیرساخت‌های اقتصاد خانگی و اشتغال‌زایی و کارآفرینی در خانواده‌ها ساده‌ترین راه برای تحقق اقتصاد مقاومتی و کاهش آسیب‌های اجتماعی و تضمین تحکیم خانواده‌هاست. در ژاپن و چین،‌ بخش قابل توجهی از محصولات نساجی مانند پوشاک و حتی تجهیزات الکترونیک در خانه‌ها و محلات تهیه و کامل می‌شوند. ایجاد تعاونی‌های محلی بر اساس مدیریت محله‌محور در زمینه‌های بهداشت، فرهنگ و اقتصاد در سال ۹۳ می‌تواند عامل ایجاد سرعت در اقتصاد مقاومتی شود.

در اختیار قرار دادن ابزار تولید و ایجاد زمینه‌های خرید و تضمین خرید تولیدات خانگی اعم از البسه و پوشاک یا مواد غذایی و صنایع الکترونیک می‌تواند پشتوانه واقعی برای رشد و شکوفایی اقتصاد خانگی شود. در ژاپن، هر قسمت از یک تلویزیون در یک خانه مونتاژ می‌شود و برای تکمیل قسمت بعدی، به همسایه مجاور داده می‌شود. در انتهای خیابان یا کوچه، تلویزیون تکمیل شده تحویل کارخانجات مربوطه می‌شود. در این صورت است که صنایع الکترونیک ژاپن و کره، توانسته‌ اروپا را دچار سردرگمی اقتصادی کند و بازارهای جهان را تسخیر کند.

کشور ما به لطف خداوند و به خاطر توانمندی‌های طبیعی، می‌تواند در تولید مواد غذایی و پوشاک، در ابتدای کار شروع به حرکت کند و سپس در صورت پاسخ مثبت اقتصاد خانگی، به سایر زمینه‌ها سرایت کند. نیروی زنان در جامعه بخش اعظمی از خدمات اداری، صنعتی و تولیدی را به عهده دارد اما قشر بزرگتر و تواناتر از زنان شاغل در بدنه اجرایی کشور، زنان خانه‌دار، افراد بازنشسته و ساکن در خانه هستند که نیروی اصلی در منابع انسانی اقتصاد خانگی شناسایی می‌شوند.

با آموزش‌های مختصر فنی و حرفه‌ای و نظارت‌های بهداشتی و اداری می‌توان صادرات قابل توجهی برای کشور ایجاد کرد. اقتصاد مقاومتی یعنی خانه، مسجد، مدرسه و دانشگاه باید به سنگر مقاومت برای حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور تبدیل شود بنابراین، برای خلق حماسه اقتصادی، می‌توان از ابتدای سال جدید با شعار اقتصاد خانگی، پیش‌درآمد و مقدمه اقتصاد مقاومتی، پا به عرصه تولید گذاشت که در کنار آن کاهش آمار آسیب‌های اجتماعی حتی اعتیاد، دستاوردهای این نوع از اقتصاد خواهند بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.