به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پنجمین روز از جشنواره تئاتر عروسکی تحت تاثیر درگذشت داود رشیدی بود و در ورودی تمام تالارهای نمایشی تئاترشهر عکس این بازیگر نصب شد و حاضران با روشن کردن شمع یاد و خاطره این هنرمند را زنده نگاه داشتند.

در این روز مرضیه برومند دبیر جشنواره که خواهر احترام برومند همسر داود رشیدی است به جشنواره نیامد، اما طبق خواست او جشنواره ادامه یافت و نمایش‌های برنامه‌ریزی شده روی صحنه رفتند.

«دیوان تئاترآل» به نویسندگی محمود استاد محمد و کارگردانی لادن نازی اولین نمایشی بود که جمعه پنجم شهریورماه روی صحنه رفت و مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت. شلوغی بیش از حد سالن به دلیل صدور بلیت‌های مهمان بیش از حد ظرفیت سالن بود.

«ادیسه» به کارگردانی الکسی للیاوسکی نمایش دومی بود که روی صحنه تالار اصلی تئاترشهر اجرا شد و به دلیل این که طراحی آن چندان متناسب با فضای سالن نبود تماشاگران ردیف‌های ابتدایی سالن برای تماشای نمایش دچار مشکل بودند.

اما بهادر مالکی که به عنوان صداپیشه عروسک فامیل دور شناخته می‌شود با اجرای نمایش «۲۱» توانست نظر مخاطبان را به خود جلب کند. مدت زمان این نمایش ۳۰ دقیقه و شیوه متفاوتی برای اجرا داشت و همین موجب استقبال تماشاگران از نمایش شد.

در سالن انتظار تئاترشهر هنرمندی از همدان نمایشی به نام «نقره نشون» را اجرا کرد که به شکل شهر فرنگ مدرن طراحی شده بود. محمد دادوند با این شهر فرنگ تماشاگران بسیاری را به سالن انتظار کشانده بود تا پای قصه‌های تازه بنشینند.

البته همواره در روزهای تعطیل جشنواره‌ها پر جمعیت تر از روزهای معمول به کار خود ادامه می‌دهند، اما نزدیک شدن به روزهای پایانی اجراها هم در پرجمعیت تر شدن تئاترشهر در روز جمعه پنجم شهریورماه بی‌تاثیر نبوده است. اجراهای فضای باز هم با حضور تماشاگرانی بیشتر از هر روز همراه بود.

یکی از حاشیه‌های جذاب پنجمین روز از برگزاری جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک حضور محمد بحرانی، صداپیشه جناب خان در تئاترشهر بود.

هنرمندان اسپانیایی هم به اجراهای پرتعداد «دایناسورهای رنگی» اکتفا نکردند و با حرکت دادن عروسک غول پیکر خود در پارک دانشجو توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.