به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از هفته نامه اشپیگل از هامبورگ، «پال ولفوویتز» جانشینی وزارت امورخارجه آمریکا در دوران بوش پسر در اظهاراتی گفت: ستایش ترامپ از پوتین و نظرات او در مورد چین بسیار خطرناک است که نشان دهنده آن است که وی نمی تواند دولت آمریکا را هدایت کند.

ترامپ در ماه اکتبر در سخنانی درباره پوتین، گفت که با وجود اختلاف نظرها، می تواند با پوتین خیلی خوب همکاری کند.
ولفوویتز افزود: با این اوصاف، من ناچارم به هیلاری کلینتون رای دهم اگرچه در برخی موارد با او مخالفم.
این سیاستمدار جمهوریخواه آمریکایی تصریح کرد: شخصیت ترامپ به هیچ وجه قابل قبول نیست و او فاقد شایستگی لازم برای این سمت مهم است.
ولفوویتز نخستین بار در دوران زمامداری ریگان در سمت دستیار وزیر امورخارجه آمریکا منصوب شد و در دوران ریاست جمهوری بوش پسر و درست پیش از حملات تروریستی یازدهم سپتامبر به مقام جانشینی وزارت خارجه رسید.
درحالی که کمتر از ۸۰ روز به انجام انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده نتایج یک نظر سنجی مشترک از سوی رویترز و موسسه آماری 'ایپسوس' نشان می دهد که حمایت رای دهندگان آمریکایی از هیلاری کلینتون در ماه اوت به بالاترین حد خود در طول این مدت رسیده است.
بر اساس این نظر سنجی که در فاصله روزهای 18 تا 22 ماه اوت انجام شده درحالی که فقط 33 در صد از مردم آمریکا از دونالد ترامپ حمایت کرده اند، شمار حامیان کلینتون به 45 درصد رسیده است.
نتایج این نظر سنجی همچنین نشان می دهد که در روز ۸ نوامبر نزدیک به ۲۲ درصد از مردم آمریکا به احتمال زیاد به هیچ یک از نامزدان دو حزب اصلی آمریکا رای نخواهند داد واز نامزد دیگری حمایت خواهند کرد.
تام اسمیت مدیر مرکز مطالعات سیاسی /اجتماعی دانشگاه شیکاگو در این رابطه به رویترز گفته است: آنهایی که درحال حاضر درتردید بسر می برند به احتمال زیاد در اندیشه حمایت از یک نامزد سوم در این انتخابات هستند ونه کلینتون و یا ترامپ.
در همین حال در نظر سنجی جداگانه ای که رویترز در مورد چهار نامزد این انتخابات انجام داده، تعدادی از شرکت کنندگان گفته اند که در روز انتخابات به گری جانسون نامزد حزب لیبرتارین و یا جیل اسمیت نامزد حزب سبز این کشور رای خواهند داد وهمین مسئله موجب پایین تر آمدن درصد حمایت از کلینتون در این نظر سنجی شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.