به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، این سند در حضور وزیران خارجه دو کشور در شهر سانتاکروز ، بعد از اعطای بالاترین نشان دولتی بولیوی توسط وزیر امور خارجه این کشور به محمدجواد ظریف، امضا شد.

پیش از آن، بزرگترین همایش اقتصادی ایران و بولیوی با حضور وزیران امور خارجه دو کشور و وزیر تجارت بولیوی صبح امروز(جمعه) به وقت محلی - شامگاه جمعه به وقت تهران - با حضور شمار زیادی از فعالان اقتصادی بخش خصوصی و دولتی دو کشور آغاز به کار کرد. «داوید چوکه هووانکا» و ظریف وزیران خارجه ایران و بولیوی از سخنرانان این همایش بودند.
ظریف سفر به 6 کشور آمریکای لاتین را از یکشنبه این هفته آغاز کرده است و بولیوی شب گذشته استقبال بی نظیری از وزیر امورخارجه کشورمان داشت. هنگام ورود ظریف گارد احترام و مراسم استقبال رسمی با حضور وزیر امور خارجه این کشور برگزار و سرود ملی دو کشور نواخته شد.
به گزارش ایرنا، این مراسم حدود ساعت ۱۰ شب به وقت محلی انجام شد در حالی که در این ساعت معمولا مراسم استقبال رسمی برگزار نمی شود.
همچنین قرار است ضیافت نهاری به افتخار وزیر امورخارجه کشورمان از سوی رییس جمهوری بولیوی برگزار شود.
آخرین مقام رسمی که از سوی جمهوری اسلامی ایران به بولیوی سفر کرده است، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در سال ۱۳۹۳ برای شرکت در اجلاس گروه ۷۷ بود.
مورالس نیز آبان گذشته برای شرکت در اجلاس اوپک گازی به ایران سفر کرد و آخرین وزیر امورخارجه ایران علی اکبر صالحی بود که در سال 1391 به بولیوی آمده بود.
روابط سیاسی ایران و بولیوی بطور رسمی از سال ۱۳۸۶ آغاز شده است و اسفندماه ۱۳۸۶ سفارت ایران در بولیوی گشایش یافت و سال ۱۳۸۹ سفارت این کشور در تهران دایر شد.
اکنون حجم روابط دو کشور سالیانه به یک میلیون دلار می رسد؛ اما فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری و مبادلات میان دو کشور بسیار زیاد است؛ بیشترین حجم صادرات ایران به بولیوی را دارو وسایل کشاورزی مانند تراکتور تشکیل می دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.