به گزارش ایسنا، دکتر محسن بهرامی در سخنران خطبه‌های نماز جمعه آمل با اشاره به اینکه رشد علمی کشور در سه سال اخیر بسیار بی‌سابقه بوده است، تصریح کرد: در گذشته ایران در ارزیابی‌های بین‌المللی در آمارهای جهانی جای نداشت اما امروز در این بخش رشد کرده‌ایم.

وی با اعلام اینکه بعد از انقلاب تنها در چند سال اخیر صادرات دانش بنیان از ایران صورت گرفته است؛ یادآور شد: این رقم در دولت یازدهم به ۱۲۰ میلیون دلار رسیده است که رشد قابل توجهی در سال‌های اخیر را نشان می‌دهد.

بهرامی با بیان اینکه نوع نگاه به بهداشت در این دولت تغییر کرده و نوع متفاوتی از بیمه‌ها در کشور ایجاد شده است به طوری که افراد کم درآمد تحت پوشش بیمه قرار گرفتند، افزود: ۲۵۰۰ خانه بهداشت جدید احداث و بیمه‌های جدید اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه شرایط ایران در صحنه بین‌المللی تغییر کرده و امروز در بسیاری از مسائل منطقه‌ای مجبور هستند ایران را وارد معادلات کنند، گفت: ایران در معادلات قدرت منطقه جایگاه خود را پیدا کرده و درایت و تدبیر رهبری در این زمینه قابل توجه است.

معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه روابط متوازن با تمامی کشورهای دنیا برقرار شده و دستاوردهای بسیار خوبی حاصل شده است، گفت: در بخش سرمایه‌گذاری ارتباطات و فناوری اطلاعات، ۴ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه‌گذاری در کشور صورت گرفته و حجم شبکه زیرساخت شش برابر شده است.

وی با بیان اینکه تمام مراکز استانی و شهرها با فیبر نوری به یکدیگر متصل شده است، شبکه ملی اطلاعات ایجاد شده است تا در درازمدت اطلاعات در داخل کشور ذخیره می‌شود، افزود: کاربران اینترنتی در سه سال اخیر از ۳.۵ میلیون به ۳۴ میلیون در ایران افزایش یافته و هزار میلیارد تومان برای بخش آی سی تی کشور در دولت یازدهم هزینه شده است.

بهرامی با اشاره به اینکه در بخش فضایی کشور نیز اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است تا ماهواره‌های ایران را در مدارهای پایین قرار دهیم، تصریح کرد: مخابرات فضایی بعد از برجام توسعه یافته است و تلویزیون ماهواره‌ای استانی موجود در استان‌ها به دلیل امکاناتی است که فراهم شده است.

رئیس سازمان فضایی ایران یادآور شد: امروز ماهواره‌های سنجش‌گر عکسها را مخابره می‌کنند که در این زمینه تفاهم نامه‌ای با استان‌های شمالی داشتیم تا در این زمینه همکاری مشترک داشته باشیم، به مسؤولان استان مازندران نیز اعلام کردیم که در صورت آمادگی این ماهواره‌ها برای نشان دادن و موقعیت یابی جنگل‌های منطقه مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به دغدغه رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی یادآور شد: تعدادی پروژه در این زمینه در سازمان فضایی ایران پیگیری می‌شود و مساله فضا برای ایران در حال توسعه است.

رئیس سازمان فضایی ایران با بیان اینکه ماهواره‌های مکعبی با تکنولوژی‌های جدید که دانشگاه نوشیروانی بابل دسترسی خوبی در این زمینه دارد در ایران در حال توسعه است، افزود: به عنوان مصاحبه دانشجویی ساخت ماهواره‌های مکعبی را مطرح کردیم.

وی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم ماهواره‌های سنجشی و مخابراتی در کشور تولید شود که این حرکت را در راستای اقتصاد مقاومتی می‌دانیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.