به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در خطبه های نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد با گرامیداشت هفته دولت عنوان کرد:یاد و خاطره دو دولتمرد مقتدر و مکتبی، رجایی و باهنر و همه شهدا را گرامی می داریم.

تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) افزود: هر سال دولتی ها به دیدار رهبرمعظم انقلاب می روند و معظم له توصیه ها و رهنمودهایی را بیان می فرمایند که امسال نیز ایشان هفته دولت را فرصتی برای ارائه گزارش به مردم دانستند.

وی بیان کرد: معظم له در این دیدار ۷ سرفصل را در زمینه‌های اقتصاد مقاومتی، سیاست خارجی، علم و فناوری، امنیت، فرهنگ، برنامه ششم و فضای مجازی به عنوان اولویت‌های اصلی کشور و نقشه راه دولت یازدهم را بیان کردند.

امام جمعه قم اظهار داشت: بهترین راه برای تحقق مطالبات رهبرمعظم انقلاب، پرهیز از افتادن در مسائل حاشیه‌ای است واقعیت این است که مردم و افکار عمومی پذیرای این مسائل حاشیه‌ای نیستند، صحبت‌ها و بگومگوهایی که این روزها با گسترش فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی همراه شده هیجان‌آفرینی‌های کاذب ایجاد می کند و نه تنها نفعی برای مردم ندارند و حتی مورد سوء استفاده دشمنان که در کمین ما هستند قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد:در این بگو مگوهای سیاسی و حاشیه‌ای، حرمت‌ها ریخته و غیبت، تهمت و دروغ‌های زیادی گفته می‌شود، نیروها و امکانات و سرمایه‌ها هدر می‌روند و اسرار نظام در این بگومگوها فاش خواهد شد و در این بین، دشمنان به ویژه سرویس‌های جاسوسی کشورهای معاند و صهیونیست‌ها، از این مسائل استفاده می‌کنند و جامعه را چند قطبی می کند.

سعیدی در چند توصیه مهم گفت: انتقاد و بیان نقطه ضعف‌های مسئولان نظام را به جای طرح در تریبون‌ها و رسانه ها و روزنامه‌ها، باید با خود آنها در میان بگذاریم و و مسئولان هم باید با سعه صدر پذیرای انتقادات باشند و نگذارند انتقادها کوچه و بازاری شود.

وی ادامه داد:هرگز نباید به دشمنان اعتماد کنید لزوم بی اعتمادی به دشمن هم ریشه قرآنی دارد و هم تجربه چندین ساله آن را اثبات کرده است از این رو قرآن می خواهد به دشمنان اطمینان نکنیم اگر دشمنان راه نفوذی در جامعه اسلامی پیدا کنند، فرهنگ خود را به تدریج جایگزین خواهند کرد.

امام جمعه قم اظهار کرد:قرآن مسلمانان را از ارتباط پنهانی با دشمنان بر حذر می دارد چرا که دشمنان در صدد نابودی و دست برداشتن از ارزشها هستند.

وی بیان کرد:در این باره رهبر معظم انقلاب هم معتقدند که باید از بد حسابی آمریکا در قضیه برجام تجربه بگیریم و به وعده های آمریکا اعتماد نکنیم.

سعیدی گفت:طبق منویات رهبری باید برای برون رفت از مشکلات اقتصادی اقدام علمی و عملی در تحقق اقتصاد مقاومتی انجام دهیم و امکانات و توان داخلی را باور کنیم و تا این حد به شرکت‌های خارجی میدان عمل و نفوذ ندهیم.

وی تصریح کرد:مطابق با تاکیدات رهبری از ولنگاری در عرصه فرهنگ و حجاب و عفاف پرهیز شود جامعه ای که فرهنگ اش تسلیم دشمن و غرب شود شکست خواهد خورد. رهبری در پیام خود به المپیک نیز به ححاب و عفاف اشاره داشته و از بانوی محجبه تقدیر کرد.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد:در عرصه رویدادهای منطقه نیز با قطعیت یافتن شکست جبهه تروریسم و پیروزی ارتش سوریه انسجام حامیان تروریست ها بر هم ریخته و موضع ترکیه ۱۸۰ درجه تغییر کرده چرا که از حامیان تروریست ها بوده البته رفتار نامتعادل دولت این کشور سابقه دارد و نباید جانب احتیاط را از دست داد اما در مجموع امیدوارم این تحولات به نفع مردم سوریه تمام شود و آرامش به منطقه بازگردد.

وی گفت:در یمن نیز تحولات سیاسی خوبی در پیش است تشکیل شورای عالی در یمن را شکستی بزرگ برای آل سعود است و عربستان می‌خواست با حمله به یمن و تخریب زیرساخت‌های این کشور، یمنی‌ها را وادار به تسلیم کند ولی با همه این تحولات و تغییرات، نتیجه‌ای جز رسوایی نصیب سعودی‌ها نشده است.

تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) در این خطبه ها عنوان کرد: وعده الهی ،ظهور ولی عصر(عج) است که بشریت را نجات می دهد و حکومت حق را بر زمین مستقر می سازد.

وی با گرامیداشت فرا رسیدن دحوالارض خاطرنشان کرد:در این روز با به جا آوردن روزه اجر و پاداش بیشماری نصیب بندگان الهی می شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.