به گزارش‌ ایسنا، دکتر علی‌اصفر فانی در مراسم افتتاح مجتمع آموزشی پیامبر اعظم - بانک ملت و آیین نمادین افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۷ فضای آموزشی و ۱۶۴ پروژه دستگاه‌های اجرایی استان با اعتباری بالغ بر ۲۱۹۰ میلیارد ریال، اظهار کرد:یک سند بالادستی در آموزش و پرورش به نام سند تحول بنیادین وجود دارد که طراحی و تصویب آن ۱۰ سال طول کشید.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین بر اساس فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی اصلاح و اقدامات زیادی در این راستا انجام شد، افزود: زیرنظام‌های پژوهشی، مدیریت و نیروی انسانی، فضا و تجهیزات، منابع مالی در ذیل این سند طراحی شده که امیدواریم ما را به نظام آموزشی مطلوب برساند.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: اگر نیروی انسانی و معلم ما توانمندی و انگیزه‌ لازم را نداشته باشد، تعلیم و تربیت ما به نتیجه نخواهد رسید. مجموعه‌ای از حلقه‌ها در رسیدن به تعلیم و تربیت موثر است.

فانی بر اهمیت فضای آموزشی و تجهیزات در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: سرانه فیزیکی هر دانش‌آموز و امکانات آموزشی مورد نیاز یک مدرسه از جمله موارد مد نظر است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دو سوم از ۵۲۰ هزار کلاس درس، استاندارد، ایمن و قابل دفاع هستند، گفت: هنوز یک سوم مدارس ما نیازمند بازسازی هستند که اگر مردم، خیرین، دولت و سایر نهادها مانند بنیاد برکت پای کار آیند این مشکلات نیز حل خواهد شد.

فانی با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی معاون عمرانی استاندار مبنی بر بلاتکلیف بودن سه پروژه ساخت مدرسه شبانه‌روزی گفت: رایزنی لازم برای ساخت دو پروژه توسط بنیاد برکت انجام خواهد شد و یک پروژه هم از سوی آموزش و پرورش تامین اعتبار خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته در کل کشور ۱ میلیون و ۵۸۰ هزار مترمربع زیربنا داشته‌ایم که کار بسیار بزرگی است و در مجموع امسال خیرین ۸۰۰ میلیارد تومان به این کار کمک کردند.

وی با بیان اینکه وقتی در سمینارهای بین‌المللی کار بزرگ خیرین مدرسه‌ساز را مطرح می‌کنیم همه تعجب می‌کنند، گفت: به دنبال ثبت حرکت خیرین مدرسه‌ساز در یونسکو هستیم.

علی بیرانوند، مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این مراسم درباره‌ این مجتمع آموزشی گفت: این فضا در ۶۶۷۰ متر مربع زیربنا دارای ۲۴ کلاس درس و دیگر تجهیزات لازم است و با اعتبار ۳۷ میلیارد ریالی و با همت بانک ملت و خیرین ساخته شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.