به گزارش ایسنا،‌ به نقل از خبرگزاری فرانسه، این نظرسنجی که روز پنجشنبه از سوی دانشگاه "کویینیپیاک" منتشر شد، مشخص کرده که هیلاری کلینتون، نامزد دموکراتها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا با ۵۱ درصد آرا از دونالد ترامپ، رقیب جمهوری خواهش با ۴۱ درصد جلوتر است.

تیم مالوی، یکی از مدیران بخش نظرسنجی این دانشگاه گفت: ما شاهد آرای بسیار زیاد برای هیلاری کلینتون بودیم و این نشان می‌دهد که ترامپ نمی‌تواند از کلینتون پیشی بگیرد.

وی ادامه داد: اقدامات نادرست ترامپ، گاف‌های تیم انتخاباتی و سایر موارد مناقشه برانگیز علت اصلی کاهش محبوبیت ترامپ شده است.

کمپین ترامپ در هفته‌های اخیر و پس از یکسری گاف با کاهش حمایت‌های مردمی روبه‌رو شده است به طوریکه مفسران می‌گویند وی نخواهد توانست در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود.

اگر بخواهیم در این نظرسنجی درصد نامزدهای مستقل را نیز حساب کنیم، حمایت از هیلاری کلینتون به زیر ۵۰ درصد می‌رسد به طوریکه هیلاری کلینتون ۴۵ درصد آرا، ترامپ ۳۸ درصد، گری جانسون، نامزد حزب لیبرال ۱۰ درصد و جیل اشتاین، نامزد حزب سبزها چهار درصد آرا به دست آوردند.

اگرچه کلینتون به دنبال پیروزی در این انتخابات است تا در تاریخ آمریکا نخستین رییس جمهور زن شود اما وی به خاطر اتهام نقض قوانین مربوط به استفاده از ایمیل‌های شخصی برای ارسال ایمیل‌های محرمانه به شدت در زیر ذره بین قرار دارد. با این حال، بسیاری از رای دهندگان به وی ایمان دارند و وی می‌تواند جلوتر از رقیب جمهوری خواه خود قرار داشته باشد.

این نظرسنجی جدید از ۱۵۰۰ شرکت کننده و در بازه زمانی ۱۸ تا ۲۴ اوت سال جاری میلادی صورت گرفت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.